fredag den 22. december 2006

Om igen - Glædelig Jul

Ok, jeg kunne ikke få BetaBlogger til at virke. Så jeg endte med at slette bloggen og starte forfra. Første indlæg i denne blog er kopi af indlæggene fra det gamle. Godt jeg ikke er så gammel i blogland, for billederne skulle sættes ind forfra. Men nu virker det og den nye blogger er trods alt mere brugervenlig.

Til gengæld er jeg bagud med at vise billeder. Det bliver heller ikke i dette indlæg jeg kommer up to date, for vi har fået nyt digitalkamera og jeg mangler at finde ud af hvordan det virker (ja, altså ud over det mest simple "tryk på knappen, tag et billede"!).

Dette er en "gammel" sag jeg strikkede i begyndelsen af november. Meget nem og enkel. Opskriften er fra Kate Bullers "Børnestrik", hvor jeg ønskede at prøve grundmønsteret af, inden jeg formentlig engang begiver mig ud i en mere gennemtænkt " selv-designet" trøje. Modellen er en anelse bred i det og ærmerne lidt korte (i hvert fald i forhold til min datter). Det er første gang jeg har strikket skrå skuldre og jeg skulle liiiige læse og strikke et par forsøg, før jeg helt forstod det med de afkortede pinde....
Den lidt kedelige bluse er pyntet med et par broderede blomster med perler i midten (de er vist lidt svære at se på billedet. Garnet er 50% acryl, 50% bomuld, no name fra Bilka - farven er valgt af datteren. Tilfreds, njaaa, det er vist bare sådan en "børnehave-bluse".
Nu skal der juleforberedes, vi ses på den anden side af juleaften. Glædelig jul til alle.

Ingen kommentarer: