fredag den 6. maj 2011

Liva

Liva er færdig! Den var næsten færdigstrikket inden jeg fødte så kombineret med at der skal være en lille smule strikketid til mor hver dag er den alligevel blevet færdig. Strengt taget kunne jeg måske nok have udskudt færdiggørelsen til næste forår/sommer. Nora Malkeko kan ikke passe den fine vest, men der er gode odds for at den passer til brystmål normal :-) Men den er fiiiin med en hvis top indenunder.Mønster: Liva fra Rasmilla, str. M. Jeg har strikket den 5 cm længere end opskriften siger og tilføjet to ekstra knapper. Superfin og lettilgængelig opskrift og fin og hurtig service da jeg fandt en enkelt fejl. Meget fine detaljer og afslutningskanter.
Garn: 195 gram Geilsk bomuld/uld i rosa (C7) strikket dobbelt. Dejligt garn at strikke med og passer fint til en somemrvest. Jeg er ikke 100% overbevist om farven, men den lå på lager og jeg prøver ihærdigt at bevæge mig over en bredere farvepalet en normalt, så det blev rosa.
Pinde: 3 og 3½ mm - strikkefastheden var lige i øjet.
Hot? Det er jo svært at spå om, men med en hvid top og en cowboynederdel vil det nok ikke være helt dårligt.

Ellers kan jeg melde om ilddåb her til morgen - manden tog på kursus (i sin barsel - hrmph!) og jeg skulle afsted til lægen med den ældste, undervejs aflevere den mellemste i børnehave og tilpasse amning af den mindste og mors bad forinden. Vi nåede det hele, og nu nyder jeg roen med dagens første (varme!) kop kaffe og en sovende baby. Om lidt vil jeg finde garn frem til næste projekt, der nok bliver noget vinterlunt til den mindste.

1 kommentar:

Fuglemamma sagde ...

Liva var nydelig synes jeg, og fargen er veldig fin. Jeg skjønte ikke helt om du kanskje kan bruke den allerede nå med topp inni og oppknappet? Heier i alle fall på det, ergerlig om den må ligge et helt år i skapet.

Og når det gjelder ilddåpen er jeg dypt imponert. Men så lærer man seg nok noen knep underveis, ikke sant?