mandag den 5. juli 2010

Dyt dyt

Jeg fortsætter i indtil videre fin stil med at færdiggøre mine igangværende projekter - uden at påbegynde nye vel at mærke.Mønster: En hybrid mellem 'Biler' af Hanne Thorsen og 'Bestefartrøye' fra Strikk til nøstebarn af Kathrine Gregersen.
Jeg lavede kombinationen for at få en lidt mindre klumpet trøje som jeg synes trøjer nemt kan blive hvis hele kroppen strikkes i flerfarvestrik med efterfølgende opklipning og belæg. Så bliver det nemt til en varm udendørstrøje og jeg ville gerne have en 'indendørs' sweater. Raglan-versionen giver en minimum af sammensyninger - maskerne under armene er syet sammen med maskesting og istedet for at lukket af til hals og samle masker op har jeg strikket venderækker. Jeg har også kun strikket en række biler på ærmerne for at give et mere roligt indtryk/harmoni når den øverste del af trøjen heller ikke havde biler.
En bilbluse må naturligvis have Hamilton bilknapper:-)
Garn: 220 gram CottonWool fra Gepard. Grundfarven er mørkeblå og bilfarverne rød, hvid, orange og en fesen næsten pastelfarvet grøn (sådan går det når farverne på nettet snyder en - den skulle have været meget mere klar grøn, men skidt nu med det). Bløøøøød er den i hvert fald.
Pinde: 2 og 2½ mm.
Hot? Andreas har ventet længe på den og glad spurgt til den hver gang den er taget frem. 'Mor strikker biler til mig!' Ejermanden sover (=ingen billeder), men jeg kan melde om riiiigelig pasform. Vi taler nok ca. str. 4 år, så den rækker både til denne og næste vinter.
Karen strikker også de fine biler - og det er sjovt at se hvordan forskellige farver giver et helt andet udseende. De seneste dage har været meget Andreas-orienteret. Sidste uge var Kristine på tur med mormor, moster og kusinen til Sverige og Pippiland og i dag er hun taget på ferie hos Bedste efter lige at have været hjemme i weekenden og vende. Så Andreas få masser af opmærksomhed og den ekstra tid der trods alt bliver nå den store er på ferie er bl.a. blevet brugt til at ri og quilte Andreas' tæppe. Faktisk mangler jeg kun at sy kanten fast på bagsiden, men det skal gøres i hånden og vejret indbyder ikke ligefrem til at sidde under et stort tæppe.

Temperaturen på terrassen viste over 34 grader i lørdags - lige i overkanten for mig! På den anden side kan man håbe at eventuelle rester af vores vandskade fra sidste søndag tørrer ud. Da vi kom hjem efter et eftermiddagskaffebesøg hos olderne i den anden ende af byen lød det mistænkeligt som om nogen var i bad i huset. Denne 'nogen' viste sig at være vandstilførslen til toilettet (I ved den lille slange der pumper vand til cisternen) som var revnet og nu lavede et sandt vandfald og svømmepøl i badeværelset og - desværre - ind under det tilstødende trægulv i gang/soveværelse. Suk. Dybt, dybt suk. Nu håber vi forsikringsselskabet anerkender den eventuelle skade der engang måske viser sig. Heldigvis har gulvet ikke vist tegn på fugt, men det har været 'dejligt' at skrue op for gulvvarmen på fuld styrke i denne varme!

8 kommentarer:

Anonym sagde ...

Nøj, hvor er den altså blevet flot!!! Jeg kan rigtig godt lide din "hybrid", og måske hugger jeg lidt af ideen, men nu får vi se. Der er stadig en række biler før jeg når ærmegabet ;)
Quilten bliver også rigtig flot, men jeg kan godt forstå, at den føles lidt stor at sidde med disse varme dage.
Kh Karen

Ulla sagde ...

Fiiine biler, god ide med at begrænse mønsterstrikkeriet. Glæder mig til at se Andreas tæppe færdigt-

ØV med vandskade, vores er (forhåbentlig) fikset, men det har så taget 4 måneder-

Monstermønster sagde ...

Stilig! Hanne Thorsen har mye fint, jeg har en fiskegenser-kit godt gjemt om jeg får ork til å strikke mønsterstrikk igjen.

Veldig god ide om å begrense trådene på bolen, lurt tips

strikkedilla sagde ...

Kjempefin genser. Klukkaen under ble nydelig.

Birgitte sagde ...

Det var godt nok smart lavet - helt rigtigt en mere anvendelig trøje lavet med mindre besvær :) Idéen må straks noteres! ;)
Og rigtig fin er den!

yanmaneee sagde ...

coach outlet
adidas tubular
jordans
timberlands
coach outlet online
kobe shoes
kd shoes
adidas stan smith shoes
yeezy shoes
balenciaga

yanmaneee sagde ...

canada goose jacket
yeezys
kevin durant shoes
yeezy 500
pandora jewelry
chrome hearts outlet
moncler jacket
retro jordans
longchamp bags
kobe 9

taystea sagde ...

y2w49e9j44 p2n73r3z47 o8u04y0a92 i5m67e8u27 m1t61w3z29 x8g28y6g60