torsdag den 30. juli 2009

Ferieproduktion II

I feriens uge 2 blev grå projekt nummer 2 færdig. En stikkelsbærvest. Efter at have set Nanas vest var det bare at finde pinde og garn frem til en til Andreas. Han er storforbruger af veste og stikkelsbærtrøjen er bare så fin som vest. Meget drenget i det og efter at have rådført mig med manden blev vi enige om at jeg skulle strikke huen på, så vesten også kunne blive lidt sej. Det blev den. Andreas er vild med huen og jeg er meget tilfreds med det færdige resultat.
Mønster: Stikkelsbær som vest fra 'Hønsefødder og gulerødder' af Annette Danielsen. Str. 2 år. Kommer til at passer perfekt til efteråret og vinter. Forlængede (som altid) med et par centimeter. En skøn opskrift med mange fine detaljer - der er ingen sammensyninger eller kanter ved skulder eller hætte og det gør den bare så børnevenlig.
Garn: 164 gram lysegrå lanett (og to bjørne Hamilton knapper). Jeg har strikket en del med garnet det sidste års tid og jeg synes det er supert til baby/børnetøj. Blødt, tyndt og kan vaskes i maskinen. Men om det duer til en voksenstrøje....?
Pinde: 3 mm addi turbo 60 cm rundpind og 4 maskeholdere.
Hot? Der er alvorlig fare for at han kommer til at slide den op inden han vokser ud af den:-)


Feriens uge 2 er blevet tilbragt hjemme på egen matrikel:
Vi har
- haft besøg af den ældre generation
- fodret ænder (Andreas jagtede ænderne med sit (gamle) brød og da de stakkels ænder flygtede fra ham spiste han da selv andemaden
- flyttet om på Kristines værelse (inklusiv smidt en sort sæk med alskens småting i skraldespanden - hvem sagde samlermani) og lavet nyt skrivebord til den kommende skolepige
- strikket :-)
- opdateret børnenes album
- været på det årlige McDonalds-besøg...
- leget med Barbie
- bagt vandbakkelser (der faldt sammen)
- cyklet i tordenvejr
- besøgt Viborgs bymuseum
- hygget
Joooo, på trods af vejret (som ved gud ikke er særlig sommerligt!!) så er det en god ferie.

3 kommentarer:

Ulla sagde ...

Stikkelsbærvesten er bare flot.
Tak for dagens grin, jeg kan lige se en knap 1½ årigt barn jagte ænder for mig :-)


p.s. Lækker IdaT med giraffer, den har DM også. Har du set den nye blå med elefanter?

britt sagde ...

Et klart hit, den vest. Den model er bare en klassiker - både fordi drengene er vilde med den - og fordi den har de fedeste detaljer.
KH,
Britt

Anonym sagde ...

Hvor er den FED!!! Det er da en ultragod ide, og jeg er vild med at du har strikket huen på!

Kh Karen S