lørdag den 4. april 2009

Påskeferie

Påskeferie - 10 dages ferie venter forud. Skøøønt.
Jeg skal i hvert fald:
1) Prøve mindst én ny madopskrift af.
2) Være ude hver dag.
3) Sortere en ny 'mappe' med billeder til fremkaldelse.
4) Brodere 'eskimoerne' på julekalenderen færdig.
5) Have noget ene-lege-tid med Kristine
6) Familiehygge
7) En tur i Aalborg Zoo
8) Finde et godt strikketøj

Ad 1) I en travl hverdag har man en tendens til at køre i de samme opskrifter.
Ad 5) Det har der været for lidt af på det sidste pga. fødselsdag, legeaftaler osv.
Ad 7) Har jeg hørt godt om og turen i Givskud ligger pr. tradition i sommerferien og vi har lige været i Randers Regnskov.
Ad 8) Suuuuk. Strikketøj er ikke bare strikketøj - det ved enhver strikker. Faktisk er det sådan lidt af et mareridt ikke at have mindst et godt strikketøj. Som man ikke kan vente med at hive op af strikkekurven. Lige nu er jeg i den der fase hvor jeg kigger opskrifter, bliver inspireret, slår op, strikker et parpinde og trævler op igen. Fordi det alligevel ikke liiiige var det. Der er ikke rigtig noget der bider sig fast. Ingen strikke-mojo til mig. Suuuuuuk.

Til gengæld har jeg ryddet en lille smule ud i garnlageret:




147 gram Fritidsgarn-rester er efter ide fra 'MasonDixon Knitting' blevet til et par små kurve. Meget sjov ide og kurvene er selvfølgelig blevet annekteret af Kristine, men kønne ville nok være et lidt stort ord at bruge. Der er bare skiftet farve efterhånden som de slap op og hæklet sammen med den nærmeste hæklenål jeg kunne finde. Og så synes jeg ikke fritidsgarnet filter særlig godt eller pænt. Til gengæld passer den største kurv lige i faconen til husets lager af pixi-bøger :-)

Ingen kommentarer: