fredag den 29. februar 2008

Orchid

Orchid er færdig. Helt færdig. Og jeg er bare så glad og tilfreds med resultatet. Den vil blive brugt igen og igen og igen... Designet er så lækkert og gennemført - hende Helga Isager kan virkelig noget. På billedet ser Orchid noget 'tynd' ud i det, det er jo meningen, at der skal være en model indeni, som alt det ribstrikkede kan smyge sig om. Modellens ejer har bare lidt (?!) graviditetskilo på sidebenene endnu, så hende får I altså ikke at se.
Og så har jeg bare nydt processen hele vejen igennem - Orchid har været så skøn at strikke.

Mønster: Orchid fra Amimono - købt i Jægergårdsgade i Kbh., men nu har Helga Isager også fået en online butik.
Ændringer: Ribben er strikket et par centimeter længere end i opskriften og i halskanten gik jeg for hver centimeter et nummer ned i pindestørrelse (tak Ulla, halskanten sidder helt perfekt).
Garn: Tvinni Tussah, 65% merino uld og 35% silke, farve 1, og en sytrådstynd guldfarvet bomuldstråd. Forbrug ialt 232 gram, hvoraf de par-og-tres kommer fra guldtråden (lidt mere end to ruller). Garnet er så lækkert og så blødt på kroppen, at jeg allerede drømmer om at strikke i det igen.
Pinde: 3 mm bambus (no name) rundpund 60 cm. Rundpinden har ret spidse ender, hvilket viste sig at være en fordel, da man ofte skal strikke masker sammen tre og tre. Og så lige rundpinde i 2½ og 2 mm til halskanten.
Hot: I den grad!
God weekend!

10 kommentarer:

Sanne B. sagde ...

Nøøj mand, den er flot.
Wauw - jeg mangler ord. Men noget af det jeg kan komme i tanke om er: "Den må jeg også lave...."
kh
Sanne B

strikkeforsker sagde ...

Den er fed!
Det med graviditetskiloen kan jeg sagten følge dig i. Vi kan forhåbentlig hoppe i vores orchid til sommer :-)

Birgitte sagde ...

Den er bare flot! :D

Fru Rønne sagde ...

Hold op, den er flot!
Glæder mig til et foto med model inden i.

Anonym sagde ...

Helt fantastisk flott ble den! Superduperfin! Kanskje jeg skal sette den på "ønskerålageengang"-lista mi ja;-) Gleder meg som de andre til å se bilde med modell!
PS. Det akvagrønne skal bli noe med huller...

Unknown sagde ...

Hvor er den flot!

Anonym sagde ...

Hej Lena,
Hold da kaje, hvor er den bare tæskesmuk!! Graviditetskilo....jeg har efterhånden samlet sammen for tre børn ;-)
Glæder mig til at se den på!
KH Julie

Anonym sagde ...

Hov, har først lige opdaget den nu. Den er godt nok blevet smuk!! En topklassiker jeg også bare MÅ strikke en dag (når vinterhulden er "faldet af").
KH Britt

gaathomas sagde ...

Hejsa Lena - hvor har du bare en super lækker side her :-) Og hvor har du lavet mange lækre ting :-)

Trøjen Orchid er jeg bare så vild med, jeg kan bare ikke finde nogen steder hvor jeg kan få fat i opskriften - har sågar haft skrevet til Helga Isager - som oplyser at modellen er udgået, da der var for mange der havde problemer med opskriften og derfor kunne hun ikke hjælpe mig. Så nu vil jeg spørge om jeg er så heldig at du har opskriften fortsat og om du vil sende en kopi til mig på min mail lone-a@live.dk Jeg vil selvfølgelig gerne betale for den :-) kh Lone A

Unknown sagde ...

Hej

Jeg har også søgt opskriften :-)
Ville også gerne en kopi
Biotex40@gmail.com