torsdag den 19. april 2007

Godt så!

Så er det altså blevet hverdag igen. Det har godt nok taget mig laaaang tid at komme op i gear denne gang. Der er ikke nogen speciel grund ... forkølelsen er ovre (omend det tog sin tid) og arbejdet kører pt. i et mere almindeligt gear. Hmm.

Denne sag har været færdig siden påske og er taget i brug af Kristine. Jeg overvejede om den skulle have lange ærmer, men da det kom til stykket synes jeg egentlig den kortærmede model var så sød. For- og bagstykke er strikket på rundpind og først delt ved ærmegabet. Ligesom Brit har jeg også været i gang med Gepards Cottonwool og det har været super dejligt at strikke med. Ikke så hårdt som bomuld. Blusen er superblød - også efter vask. Det garn vil jeg helt sikkert bruge igen til børnebluser.
Jeg havde ingen knapper, der passede i farven, så slidsen i nakken lukkes bare med et par hæklede snore/bånd.

Mønster: "Kortærmet bluse" af Erika Knight.
Garn: Gepards Cottonwool i lilla (Kristines valg :-)). Forbrug = 150 gram (3 nøgler). Der er ikke andet end en meter eller to tilbage. Lige nok til et par kastanjeedderkopper til efteråret.
Pinde: Addi Turbo 3 mm
Et hit? Ja, det tror jeg. Den er taget i brug uden brok - at den er så blød og lækker er klart et plus

Jeg har arvet nogle rester (knap 8 nøgler) af noget gammelt råhvidt strømpegarn. "Jogging" hedder det! Det er meget strømpegarn i den samme farve, men det virker ok. I hvert fald til et par tykke hjemmesokker til mig selv.
Mønster: 48 masker, boomeranghæl.
Pinde: Mine favorit- brittany strømpepinde 3,5 mm
Forbrug: 110 gram
Hotte? Tja, de er dejlig varme at have på. Lidt glatte på trægulvet, men gode at have på når man sidde i sofaen og strikker.
Det bringer så mit garnlager ned på ....regne, regne....
2898 gram!
Hov, men er der ikke noget galt? Jo, cirka 50 gram.
I lørdags var vi en tur nede i byen og bedst som vi går hen af gågaden peger min kvikke datter på et skilt, hvor der hænger et nøgle garn. Det var langt fra byens kendte strikkebutikker og årsagen til dette nøgle garn måtte naturligvis undersøges nærmere. Det viste sig at være ikke mindre end en garnbutik. Helt nyåbnet ... med masser af lækkert garn for den kræsne. Jeg noterede mig bl.a., at der kunne købes Duo (i alle farver) Debbies Bliss, pladegarn, lækre strikkebøger, pinde, knapper osv. Med manden og datteren i bagagen blev jeg der ikke så længe, men måtte lige støtte den nye butik med et enkelt nøgle Regia strømpegarn i fine pigefarver. Jeg må helt klart tilbage og snuse...

1 kommentar:

Tina Olsen sagde ...

Sikke nogle søde ting du har haft gang i!!
Jeg syntes da de strømper ser lækre ud..