tirsdag den 15. januar 2008

Djævlehue

Mønster: Djævlehue fra 'Sødt og blødt' af Lene Holm Samsøe, str. nyfødt - eller måske endnu mindre? Jeg hader at putte babyer og børn i tøj, der er for stort og skal have tre opsmøg (for derefter at være slidt når det endelig passer), så da mindste størrelse hed 0-3 mdr. trak jeg en størrelse fra. Nu tror jeg måske den alligevel blev for lille. Eller også er jeg bare optimistisk mht. hovedstørrelse - hovedet skal jo først ud .... Nå, vi får se. I tasken er nu pakket ikke mindre end tre små huer, alle i lidt forskellige størrelser. Én af dem må da passe.

Garn: 16 gram Regia Silk, rester fra babytæppet og Bette.
Pinde: Bambus strømpepinde, 2½ mm.
Hot? Tjaa, det afhænger jo af hovedets størrelse. En nem lille sag, dog med forholdsvis meget montering. Jeg er ikke super vild med de mange sammensyninger. Men blød og lun - det er den.

Ellers har jeg indkøbt denne bog: Jeg er egentlig ikke 'Marianne Isager' fan, men jeg må alligevel denne gang krybe til korset og indrømme, at der er indtil flere modeller, hvor hun rammer noget hos mig. Jeg kan godt lide, at modellerne er knap så 'brede' i det denne gang. "Sake og soba', 'Blomsterknopper' og en kortærmet 'Vifte' kunne jeg umiddelbart godt tænke mig, men det kræver vist at jeg strikker noget, så jeg kan spare op. Indtil videre er der vist kun gram nok til en model.
I øvrigt bor jeg jo nu kun en lille eftermiddagsudflugt fra et vist spinderi. Jeg har ikke været der før, men det kan da kun gå hen og blive et fint bekendtskab?!
Nogen der har været der?

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Oisann, det der spinneriet har jeg hatt lyst til å besøke lenge;-) Håper at den minste lua passer! Det ville den nok ikke gjort til mine barn...

Birgitte sagde ...

Hej Lena,

Tak for kommentaren på min blog :) Isager's er jo et godt strikkebekendtskab.

Jeg har været hos Henrichsens Uldspinderi flere gange, og er aldrig gået tomhændet hjem: de sælger Isagers garner i rette farver og med den rette etiket 10-20% billigere, mener jeg; og de har alle farver. Derudover har de en masse af deres andre garner (med tysk etiket, så jeg tror, de sælges dér), og de garner er jo ligeså gode som Isagers, men meget billigere! De fleste er restpartier (men tit kan du dog få et helt kilo, hvor der så er yderligere rabat). Desuden kan man også finde bundter, der har fået en lidt forkert farve eller hvor der kun kom 70g og ikke 100g i bundet, så man kan få det til ingen penge.
Har man en ganske bestemt farve i et ganske bestemt garn i tankerne, går man måske forgæves, men sandsynligheden for at finde noget brugbart er nu stor!
Så hvis du har mulighed for at lægge vejen forbi Skive tirsdag eller torsdag formiddag/eftermiddag vil jeg absolut anbefale det! Om ikke for andet, så for lugten i spinderiet og den lille butik på loftet, som er stoppet med garn :D

Og tillykke med den lille ny, hvis han er kommet? :)

Mvh
Birgitte

Anonym sagde ...

Wonɗerful web sіte. Lots of helpful information Һeгe.
I'm sending it to some friends ans also sharing in
delicious. And obviously, thanjks to your ѕweat!


Here is my web blog - wizard 101 hacks