tirsdag den 22. december 2009

Glædelig jul

Der er lige tid til at nå indenom bloggen en sidste gang inden juleræset starter julemorgen med fødselsdagbrunch for en lille 4-årig pige. Derefter den sædvanlige julemiddag og juletræ (men i år dog i omvendt rækkefølge af hensyn til både børn og voksne) og dernæst til en ny omgang fødselsdagfejring 1 juledag. Alt sammen hjemme på egen matrikel.

Det meste af maden er dog for længst udelegeret - først i morgen ved middagstid trækker jeg nemlig stikket på arbejdet ud efter et par særdeles hektiske uger.
Så kan familien lige nå at pynte juletræet inden første gæst indfinder sig. De sidste to december-måneder har jeg været på barselsorlov - det kan jeg sandelig godt mærke jeg ikke er i år.
Men i weekenden var der lidt tid til ro og hygge:
Det er da i hvert fald ikke fra sine forældre hun har lært at sidde og spille i sofaen....:-)

Andreas leger med pakkekalenderlastbil iført en ny vest, der skal fungere som afløser for den gamle ribvest, som er alt, alt for lille, men som manden trofast har givet drengen på hver morgen for lige at lune ham lidt mens havregrøden indtages. 91 gram grå Navia Trio iblandet lidt sorte striber Peruvian Highland Wool er blevet forvandlet til en ny ribvest i str. 2-3 år.

Så er der kun tilbage at ønske en glædelig jul (og krydse fingre for at sneen bliver liggende et par dage endnu).

1 kommentar:

Ulla sagde ...

Glædelig Jul!
Det lyder som et par hektiske, men skønne dage. Du er ikke alene, jeg har også lige en halv dags arbejde foran mig i morgen inden ferie.

Fin vest til sønnike, du puster til min dårlige samvittighed, DM mangler en vest