mandag den 12. november 2007

Slap af!!

Helt ærligt. Når man i flere måneder har kørt i et højere gear end godt er og så lige pludselig - bum - skal gå hjemme og feriere den, ja, så er det liiiidt svært at omstille sig. Jeg får helt stress af at tænke på alle de ting jeg skal nå inden dagen er omme. Sortere i babytøjet, opdatere Kristines mappe, sy hendes tæppe færdig, ordne pakkekalender og indkøbe julegaver, bestille flyttemænd, lave indkøbslister og madplaner, forkæle Kristine og så liiige huske at slappe af. Jeg har allerede lavet et par lister over alt det jeg skal nå....
Helt ærligt! Derfor har jeg brugt noget af eftermiddagen på bare at sidde og øve mig i at kigge ud af vinduet og slappe af. Mærke roen. Alt det andet når vi nok - og det vi ikke når var nok heller ikke helt så nødvendigt. Jeg skal huske at nyyyyde og bare være til. Så jeg sidder nu med eftermiddagens kop kaffe og hygger mig.

Ms. Marigold har være færdig et par dage:


Farven er petroliumsblå, men jeg synes ikke rigtig jeg kan fange den ordentligt.

Faconen ser lidt sjov ud på billedet til venstre, men jeg satser på at den sidder fantastisk. Og passer. Lige nu tør jeg end ikke prøve den af skræk for, at den aldrig kommer tilbage i normal facon.
Den er beregnet til at tulre rundt i derhjemme. Varm og dejlig, men således at hænderne stadig er fri til at passe baby og alle de andre gøremål. Og så synes jeg den er en lille smule anderledes end en hel almindelig vest med den dybe hals. Den hæklede kant ved ærmerne drillede en del - jeg er ikke alt for gode venner med en hæklenål, men ved tredie forsøg blev resultatet brugbart nok.
Mønster: Ms. Marigold fra Zephyrestyle. Strikket efter str. M, men strikkeprøven var til den gode side, så størrelsen er nærmere M/L.
Pinde: Addi turbo 3 mm og metalpinde 2½ samt hæklenål 2½.
Garn: 258 gram Indiecita fra Nanna, farve 4145 (strikket i dobbelt garn).
Hot? Det tror jeg bestemt den bliver. Den er tilpas anderledes i designet til ikke at være kedelig og den føles varm og lækker. Jeg tror den passer lige til et par cowboybukser.

Ingen kommentarer: