fredag den 14. oktober 2011

120x120 cm rester

En ikke helt lille del af garnlageret rummer rester fra færdige projekter. Nogle gange er der nok tilovers til nye projekter, men ofte ligger der halve eller hele nøgler og hygger sig i bunden af kassen. Mange, mange gode meter garn. Jeg har forsøgt at gøre noget ved nogle af mine. Resultatet er måske ikke kønt, men det er særdeles brugbart og godkendt af mand og børn:-) Mønster: Nannas forårstæppe - egen farvevariation = luk øjnene og træk et nøgle op af posen med rester og strik til der ikke er mere garn! Måler CA. 120 x 120 cm.
Garn: Diverse rester fra mine projekter. Det vilføre for vidt at remse alle op, men et kig tilbage i bloggen vil give en ide. Enkelt eller dobbelt garn alt afhængig af tykkelsen af garn. Jeg har ikke taget det så nøje om strikkefastheden var ens, hvorfor der også ses buler og bølger i tæppet. Det er strikket i perlestrik på pinde 5 og vejer 760 gram, så det er tungt og tæt og skønt at kravle ind under.
Pinde: 5 mm - måtte have fat i en 120 cm pind for at have plads til alle maskerne. Jeg glemte at tælle hvor mange jeg nåede op på inden indtagninger begyndte, men ca. 300 vil jeg tro. Der var i hvert fald laaaang vej hjem....
Hot? Absolut. Det er strikket til bilen og det er allerede flyttet ind og taget i brug af bagsædepassagerne, der alle kan fortælle at det luner dejligt og er stort nok til at alle kan få en flig at varme sig under. Og jeg har fået brugt en hulens masse rester!


Mindstefyren prøvekører tæppet...
...jo, det går an:-)

6 kommentarer:

Monstermønster sagde ...

Imponerende stort! Og så deilig å få frigjort litt rester!

GrenDesign sagde ...

Rigtig god måde at få brugt resterne på - det bliver et tæppe dine unger kan huske, når de er blevet voksne....og som de husker ned nostalgi.

Strikkeheksen sagde ...

Han er bare en helt fantastisk unge :-) Skønt at få brugt så mange rester - tror at netop ungerne vil synes farverne er helt i top ;-)

Ulla sagde ...

Fedt tæppe og lækker unger, supersmart måde at få reduceret lageret på.

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Det ser lækkert (og farvestrålende) ud!
Lillemanden er en glimrende størrelsesindikator og ser også godt tilfreds ud med tæppet ;)

Birgitte sagde ...

Fantastisk brug af rester! Dejligt tæppe - kan godt forstå de er glade for det :)