torsdag den 8. januar 2009

A's jakke med krave

Tid til at blogge nu hvor jeg igen kan uploade billeder til computeren. Gad vide om ledningen først skulle tørre lidt for at kunne virke efter at mit lille monster havde været forbi. Absolut ynglingsbeskæftigelse er at sidde under bordet i kontoret hvor der hersker ledningskaos. Det er sket mere end en gang, at computeren pludselig er død efter at Andreas har hevet i ledningen:-) Lige nu sover han - udmattet efter at mor for anden dag har forladt ham i vuggestuen. Den slags tager ikke kegler!!

Siden sidst er Andreas blevet begavet med endnu en trøje i str. 2 år. Hvor mange mon han får brug for? Modsat elefantjakken var denne ikke mange dage på pindene.
Mønster: "Kragejakke" fra 'Strikk til nøstebarn' af Kathrine Gregersen, børnemodellen, str. 2 år. Den skulle have været med høj hals ligesom min, men der var ikke garn nok. Jeg måtte have vægten frem, så jeg var sikker på der var nok til kanter.
Garn: Lige knapt 5 nøgler Peruvian Highland Wool i marineblå. Jeg havde købt 6 nøgler til en vest jeg havde i tankerne, men vesten virkede ikke som en god ide længere, så nu er garnet forvandlet til en hue og en trøje til Andreas.
Pinde: 3½ og 4½ mm bambuspinde.

Hot? Tjaa, den er enkel nok til at blive en vinder. Afgjort en udendørs trøje - den er for tyk indendørs (medmindre det er så koldt som forleden - biltermometeret viste minus 11 grader, da jeg kørte i børnehaven ....). I gemmerne fandt jeg nogle fine norske knapper fra en trøje min mor engang havde købt i Norge og de pynter gevaldigt synes jeg.
Resten af ugen byder på mere vuggestue, fødselsdag og barnedåb. Næste uge endnu mere vuggestue (=fritid/shoppetid/strikketid til MOR) og et ækelt tandlægebesøg (udhivning af en kindtand ...yark).

1 kommentar:

strikkeforsker sagde ...

Lækker trøje. De skal have mindst to i den tykkelse.

Ej hvor er du heldig, ligefrem tid til indkøring i vuggestue (tillykke med det!) og garnshopping. Jeg samler stadig mod til en omgang ænder.