lørdag den 16. maj 2009

Storm IV

Så stormer det eller nu er det færdig med at storme??
Min Storm er i hvert fald færdig - lige i rette tid til en køøøølig forårsdag og lidt småblæst (og alligevel har jeg valgt at blive hjemme mens manden er ude at cykle med børnene = alenetid).
Mønster: 'Storm' fra Kim Hargreaves 'Heartfelt', str. M. Nem og velskrevet opskrift. Hun har glemt at skrive at man skal lave en ny maske efter at have lukket af til knaphul, men det kan de fleste vist ret hurtigt gennemskue. Nå ja, og så glemt jeg at 'rows' ikke er det samme som riller (= 2 pinde), så mellem mine knaphuller er der 20 rækker og ikke de 10 som anført i opskriften. Jeg var nået til monteringen da jeg opdagede fejlen, så sådan blev det, selvom det nok ville se lidt pænere ud, hvis begge knapper var placeret omkring taljeringen.
Garn: 480 gram Rowan Big Wool i en lys brun/beige farve. Købt til en god pris. Det er lækkert og blødt, men da garnet kræver for tykke pinde efter min smag varer det længe før jeg strikker i det igen.
Pinde: 12 mm rædsel. Jeg kunne kun få fat i en særdeles dårlig plasticpind og jeg VILLE i gang. Dertil lagt at jeg ikke er øvet i at strikke på så tykke pinde og - fandt jeg efterhånden ud af - jeg brød mig egentlig heller ikke om det. Der skal laves alt for meget 'gymnastik' med håndleddene, så nogle aftener måtte jeg simpelthen lægge det til side for ikke at få ondt i leddene. Ikke fordi den i timetal har taget lang tid at strikke - maskerne kan jo nærmest tælles ud fra billedet :-)
Hot? Ja, den er blevet ret god, selvom min fejlplacering af knapperne gør, at faconen forsvinder en anelse. Jeg kan rigtig godt li' designet, men jeg synes at den er en anelse for tyk til en 'heldagstrøje'. Den er mere en 'det-er-lidt-koldt-på-mit-kontor-trøje', 'sent-på-aftenen-og-det-er-køligt-på-terrassen-trøje'. På den anden side er ærmerne praktisk korte og trøjen er måske netop derfor heller ikke alt for varm hvad en så tyk uldtrøje nemt kunne blive.
Altså afgjort en af de trøjer som kun tiden kan må vise om den er et hit eller et stor-hit.

Og nu er familien tilbage igen. I dag har der været tid til at strikke, blogge, en løbetur og tumleleg. Det har været en god dag og manden har lovet at lave popcorn i aften. Mums.

3 kommentarer:

strikkedilla sagde ...

Tusen takk for veldig koselig hilsen i bloggen min. Koselig at du liker den. Du har også en kjempefin blogg. Skal legge den til på listen min, og kommer snart igjen. Denne oppskriften er hentet fra Dalegarn. På nettet er det en adresse:dalegarn.no Oppskriftene finnes ikke der, men der kan du søke over hvilke forhandlere i Danmark som har Dalegarn, ellers så tipper jeg at du sikkert får kjøpt oppskriftshefter der også. Hvis du ikke skulle få tak i det, men har noe spesielt du ønsker så kan jeg jo prøve å hjelpe deg. Har en masse dalegarnoppskrifter til baby og barn iallefall. Deriblant dyreparken designheftet. Du må ha en riktig fin helg. I morgen feirer vi nordmenn vår store dag. 17. mai.

strikkeforsker sagde ...

Den ser kæk ud trods fejlplacerede knapper. 12 mm pinde bliver heller ikke min favorit.

p.s. Det går rimelig hurtigt at hækle grydelapper, sig til hvis du vil have et kursus.

britt sagde ...

Den ser rigtig fin ud - en hyggevamsevest jeg er sikker på du kommer til at bruge meget.
Ja, der er forskel på ridge og row og man skal lige vænne sig til den britiske måde at skrive opskrifter på...
:-) Britt