søndag den 22. marts 2009

Vintergear mv.

Nogen skal først til at begynde - her i huset afsluttede vi årets fødselsdags-seance med besøg af en lille flok præ-skolepiger fra børnehaven, der med stor appetit satte årets rugbrødskone til livs. Bagefter var der små chokolademuffins. Datteren var glad og der blev leget til den store guldmedalje.

Der er også blevet strikket en lille smule. Et må-have-noget-nyt-garn-fix blev omsat til noget vintergear til Andreas til næste år. Så tilpas neutralt i farven, at det kan passe til en blå-grøn-sort-brun-grå flyverdragt alt efter valget til den den tid.
Mønster: Der er en halsedisse fra Strikk til Nøstebarn af Kathrine Gregersen og en ribhue og et par vanter fra "Hotte huer" af Lene Holme Samsøe. Vanterne er blevet lidt brede, men de går an. Huen og halsedissen passer ret så godt, så de vil bestemt blive brugt.
Garn:3 nøgler merino 2000 fra Lana Grossa i en gråbrun farve. Der er ikke en ærlig rest tilbage, så jeg er godt tilfreds med at impulsindkøbet ikke efterlader spor i gemmerne :-) Meget, meget blødt garn - virker umiddelbart lækkert. Garnet er noget løst tvundet, i hvert fald synes jeg tråden let *skiller* og et par gange måtte jeg simpelthen klippe tråden over fordi den filtrede sig ind i sig selv. Jeg er spændt på holdbarheden i brug, men i hvert fald er det dejligt blødt mod halsen.
Pinde: 3,5 mm. Ingen strikkeprøve (igen!) og det er nok også derfor vanterne blev en anelse brede i det...

3 kommentarer:

Monstermønster sagde ...

Tadaaa!

Du vant toårsjubileumstrekningen på bloggen min! Send en mail med adressen din til muterte@hotmail.com, så kommer det pakke fra Norge.

strikkeforsker sagde ...

Tillykke med datterbarnet -
Ja jeg skal vist have læst op på, hvad der er politisk korrekt at servere til børnefødselsdage. Et eller andet siger mig, at hot dogs og rød sodavand er no go :-D

Lækre lune sager til Andreas. Jeg scorede en flyverdragt til halv pris, DM skal i koboltblå til næste vinter - jeg satser på, at hun ikke springer alt for mange længdekurve...

Anonym sagde ...

Super ide med rugbrøds-konen!
Og skønne sager du fik strikket til mindste. Tja meget blødt garn rimer ofte på meget let fnulrende. Glæder mig til at høre nærmere hvis dette garn er en undtagelse - for det er jo lige den slags garn vi alle jagter!
KH,
Britt