torsdag den 14. juli 2011

Linnea, som barn

På en tilfældig og råkold gåtur hvor både Andreas, Johannes og jeg lunede os i mors hjemmestrik spurgte Kristine til, om jeg ikke ville strikke noget til hende. Vel vidende at en lun strikket trøje aldrig ville blive valgt over en fleecetrøje blev vi enige om en vest som man både kan bruge på tur om sommeren og til at lune om vinteren. Valget faldt ret sikkert på Linnea vesten og lige så sikkert valgte hun den fine røde farve Poppy. Desværre var den udsolgt fra Holstgarn , så mens datteren tålmodigt ventede - ingen andre farver duede - fik jeg strikket min. Men så kom garnet endelig og så tager det cirka en uges ferie i sommerhus med 3 børn, diverse udflugter og mægling mellem stridende parter at strikke sådan en vest.


Mønster: Linnea som barn fra Rasmilla. Jeg synes størrelserne er lidt store i det og har til mit gennemsnitlige 8 årige strikket str. 5-6 år, men med længder til 8-9 år (+ lidt ekstra). Ellers ingen ændringer. Dejlig tilgængelig opskrift - let og afvekslende feriestrik.
Garn: 192 gram supersoft i farven poppy.
Pinde:4 og 4½ mm.
Hot? Hun virker glad for den og den passer perfekt. (Farven er lidt skarp på billedet - den er knap så 'skrigende' i virkeligheden).
Johannes har fået et par strømper - meeeen jeg har nok overvurderet hans fødder lidt - disse her kommer nok først til at passe om et år eller mere...
Mønster: Almindelig rib 1 ret, 1 vrang, standard hæl og tå. Ingen dikkedarer, ca. str. ?? 22/23 måske?
Garn: 38 gram Wollmeise 100 % superwash merino - resterne fra min Herbivore.
Pinde: 2½ mm.

Hot? De er vældig bløde og farven er skøn grøn.

PS:
Haves: Masser af regn, regn og atter regn.
Ønskes: Tørvejr, alternativt solskin eller gode ideer til underholdning af aktiv 3 årig.

4 kommentarer:

Ulla sagde ...

Smuk, smuk og meget praktisk med en vest. Skøn farve.

Underholdning af treårig: Ifør ham regntøj og lad ham plaske løs, de bliver så dejligt trætte.

Bagning
Byg hule indendørs eller hold picnic på stuegulvet. Gemmeleg/tampen brænder?

Anonym sagde ...

smuk linea vest til datterbarnet og lækre grønne strømper!

Man kan også tegne veje på a4 ark og så sætte dem sammen til en by. Der kan være mange timers underholdning i at tegne huse og togbaner og træer og bagefter køre med biler på den... men så skal man nok også selv være i humør til at hjælpe med tegnen ;)

Mia sagde ...

Hej :) jeg har købt garn og er også gået i gang med Linnea vesten fra Rasmilla garn. Jeg synes selv at jeg er en rimelig habil strikker, men er nu startet forfra for 2.gang!? Der er noget galt, det er som om at der mangler masker nok, var du også ude for det? Selvom jeg på et tidspunkt tæller mig frem til de 147 masker der skal være efter halskanten, så går det ikke op? Håber t du kan hjælpe ;)
Mvh Mia

Anonym sagde ...

Hi there, i read your blog from time to time and i
own a similar one and i was just curious if you get a
lot of spam remarks? If so how do you stop it, any
plugin or anything you can suggest? I get so much lately it's driving me crazy so any
assistance is very much appreciated.

Visit my web-site: Mid Back Stretches