lørdag den 12. december 2009

Ulmus

Ulmus har været færdig i over en uge, men det er 13 dage siden jeg har været hjemme mens det har været (rigtig) lyst, så først nu er det lykkedes mig at forevige det. Mønster: Rectangular Ulmus af Kirsten Kapur, str. M. Det er blevet 20 x 160 cm, så det passer lige til et par gange rundt om halsen.
Garn: 52 gram Duo i en meleret brun og 103 gram Wollmeise 100% Merino Superwash i Kürbis. Farverne er virkelig fine sammen, men især Wollmeise garnet har altså et rigtigt fint farvespil. Og jordfarverne skulle været lige i øjet til svigermor.
Pinde: 4 mm Addi Turbo. Der er løftede masker på hver pind, så selvom det er på pind 4 mm går der fire pinde til én cm, så der skal strikkes maaaange pinde.
Hot? Ja, jeg kunne godt fristes til at beholde det selv. Jeg er ret vild med mønstret og kunne godt finde på en anden farvekombination til mig selv engang.
Men det er svigermor der skal have det. Ikke bare fordi hun altid er sød til at komme og passe børn når vi ringer, men også fordi hun har lavet dette tæppe for mig:
For en tre, fire år siden købte jeg kittet til juletræstæppet med store planer om at det skulle være færdigt til den første jul jeg skulle holde for hele familien. Men jeg gik død i det - det var stort, tungt, varmt og uhåndterbart og jeg brød mig slet ikke om det. Det blev vist ikke til meget mere en en halv nissehue og lidt skæg. Så tog svigermor det med hjem i sommers og vupti! Et stks. færdigt og fejende flot juletræstæppe. Tusind tak!
Og i formiddags blev juletræet fældet:

3 kommentarer:

Strikkeheksen sagde ...

Ulmus er bare SÅ fedt et tørklæde, det står også et eller andet sted på min liste ;-) Hvor er det et smukt eksemplar, du har fået lavet der, i en flot, flot farvekombination :-)

Ungerne ser ud til at være klar til at slæbe træet hjem ;-)

Ulla sagde ...

Skønt tørklæde! Jeg kan godt forstå, at du har svært ved at skille dig af med det.
Sikken en fint juletræstæppe. Du er ret heldig med svigermor :-)

Dorte sagde ...

Det er da en rigtig sød afslutning det halstørklæde har - jeg går selv og lurer på en eller anden bort til at "peppe" et traditionels rib-halstørklæde lidt op. Det gør altså noget ved at enkelt strikketøj, når der kommer en fed detalje på.

Kh Dorte