mandag den 7. maj 2007

Et par til manden


Endnu et par futter til manden. Han har faktisk allerede slidt hul i de gamle, så nu bliver han begavet med endnu et par. Men måske også kun fordi jeg havde garnet og det skulle bruges. De er altså kedelige at strikke. Under fødderne har jeg smurt flydende latex på - så er det slut med glideturene på det glatte trægulv.
Fakta: Pindestr. 4,5 mm. Forbrug: 160 gram Fritidsgarn. Mønster: Retstrik med lidt indtagninger og en hæklet kant.
Sikkert hit - de gamle er som sagt helt slidte.
Jeg har opdatert mit garnlager efter de sidste par ugers udskejelser. Nu skulle jeg være sikret et godt stykke ud i fremtiden. Ingen knaphed på garn her :-) Det er lidt skræmmende så meget lækkert garn der findes. Hvordan skal man dog nå at strikke alt det man gerne vil, når der samtidig er et fuldtidsjob at passe, en mand, et barn, madlavning, rengøring, familie...
Til gengæld fik jeg her i weekenden bekræftet, at godt nok kan jeg godt lide at shoppe tøj, især børnetøj, garn og bøger, men møbler!!! Dér sætter jeg altså grænsen. Kors hvor er det træls, kedeligt og bare noget, der skal overståes. Vi trænger i den grad til nye spisestuestole (og på lidt længere, men dog stadig kort sigt) også til nye senge og en ny sofa. Jeg vil have noget pænt og klassisk. Tidsløst. Men det findes tilsyneladende ikke?!? Og hvis jeg endelig ser noget jeg bryder mig om, er det sikkert som amen i kirken, at så gør manden ikke. Suk.
Vi blev til sidst enige - tror jeg nok. Skal lige have en prøvestol med hjem og så konsultere pengepungen.

1 kommentar:

Tina Olsen sagde ...

Det er nu dejligt med hjemmelavet futter...
Jeg elsker at købe møbler, så jeg kan ikke lige sætte mig ind i din nød!!! Jeg ville bare ønske der var lidt flere penge til noget sådan, for så er jeg helt med på hvad jeg ville købe..håber i bliver enige om møblerne:-)