mandag den 7. juli 2008

Folde-ud-bog

Jeg har syet! Det sker ikke så ofte for tiden, men dette lille projekt har jeg råhygget mig med. En folde-ud-bog til Andreas.

Og den anden side:


Jeg fik ideen i en lille patchwork butik i Juelsminde for et par uger siden, hvor jeg også købte nogle små rester stof med billederne på - naturligvis med 'drengemotiver'. Billederne klippes til (med sømrum) og der syes små paneler mellem billederne og bagefter en lang panel foroven og forneden - gerne med småmønstretstof, så mønsteret/firgurerne i panelerne ikke forsvinder. Bogen i butikken havde kun billeder på den ene side, men hvorfor ikke lave den vendbar når vi nu er i gang? Så er der blevet strøget volumenflies på den ene side og derefter er siderne syet sammen ret mod ret med et lille hul forenden som den er blevet vendt igennem. Til sidst har jeg syet en søm hele vejen rundt i kanten og i midten af hver panel, der hvor man 'folder bogen sammen'. Voila! Et styks hjemmegjort babylegetøj.

Andreas har taget det nye legetøj i brug. Indtil videre har han mest 'smagt' på det - ligesom alt andet han kommer i nærheden af. Gummerne klør ret så meget, men det hænger vist sammen med de to hvide dimser der er dukket op nederst i munden den sidste uge. De har heldigvis ikke plaget ham om natten - tvætimod har han kvitteret ved at droppe den ene af to natamninger. God dreng! Moderen er nemlig håbløs dårlig til intervalsøvn...

6 kommentarer:

strikkeforsker sagde ...

Den er fantastisk flot!
Folde-ud-bøger er også et hit hos os. De skal dog bindes godt fast i barnevognen ellers bliver de "læst" og spist. ;-)
Ved du hvad stoffet hedder? Den ide kunne jeg nemlilg godt bruge.

strikkeforsker sagde ...

fortsat. Super 1 amning pr nat er nemlig til at overleve zzzzzz. Jeg har desværre bare svært ved at falde i søvn igen, når den er kl 5 om morgenen. Nå men så kan man jo strikke ;-)

Merete sagde ...

Sikke en god ide, selv at lave en sådan fold-ud bog. Kan godt forstå at du er tilfreds med den.

Merete

Lena sagde ...

Strikkeforsker: Desværre, navnet på stoffet har jeg ikke. Det var en udklippet rest jeg købte - men mon ikke du kan finde noget ligende i en velassorteret stodbutik. Så lige du skal til USA - der kan du da vist helt sikkert finde noget:-)

Anonym sagde ...

Kjempefin bok, flott ide:-) Og når den enda til smaker godt så er det klart det blir en hit!

Anonym sagde ...

hvad jeg ledte efter, tak