søndag den 15. marts 2009

Clover

Clover har været færdig i over en uge, men ikke formået at finde vej til bloggen. Billederne er ikke for gode, den sorte er blegerog den hvide fadet ud. Og der er ingen billeder med model. Men færdig er den og deiden virkelig verden er den super skøn, så I kan godt være misundelige. En Helga Isager-model - efter min mening rammer hun virkelig plet med sine designs. En opskrift lige ud af landevejen - modellen er helt ukompliceret og jeg fandt ingen fejl :-)

Mønster: Clover af Helga Isager. Str. one size - jeg vil tro den svarer til en str. 38/40. Jeg har ændret i ærmelængden - de så ud til at blive alt for lange, så jeg begyndte på indtagninger ca. 5 cm før end opskriften siger. Ærmerne passer perfekt og jeg synes altså ikke jeg har korte arme.
Garn: 272 gram sort tvinni/tvinni alpaca og rester i råhvid, lys grå, mellem grå og mørk grå tvinni.
Pinde: 4 og 6 mm. Uuuhhh, det var grænseoverskridende - for første (!!!) gang har jeg strikket en trøje UDEN at lave strikkeprøve først. Men den passer sgu'!
Hot? Uha, bestemt. Den er blød og den ser super godt ud sammen med mine sorte bukser.
Og så kan der stryges endnu et punkt på to-do-listen.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Den er superlækker! Helt enig: Helga rammer et eller andet, der hitter. Og den model skal jeg også strikke...en dag...
Tillykke med datteren!
KH,
Britt

Anonym sagde ...

Ej den er lækker og så en opskrift uden fejl.

Anonym sagde ...

Den er superflot!