fredag den 19. december 2008

Evas lua

Mellem julekalenderen og Ingenue havde jeg brug for et hurtigt fix og det blev til denne hue (jeg beklager billedekvaliteten - huen er faktisk meget sød, men indendørs er det svært at tage ordentlige billeder og det er mørkt udenfor...):
Mønster: Evas lua. Jeg har slået 90 masker op og strikket 9 mønstergentagelser.
Garn: En tråd Arwetta strømpegarn i råhvid og en tråd ubestemmeligt uld som har ligget på lageret i umindelige tider og som er blødt og lækkert og stort set nøjagtig samme farve som arwetta'en. Forbrug = 100 gram.
Pinde: 4½ mm addi turbo rundpind 40 cm. Jeg bliver aldrig helt gode venner med de korte rundpinde - jeg holder nærmest krampagtigt fat på dem og får hurtigt ondt i håndleddene. Og der var for mange masker til at det var rigtigt sjovt at bruge strømpepinde.
Hot? Jo, den sidder faktisk meget godt selvom det ikke ses på billedet og så er den dejlig lun - til de kolde dage.

Åh, ja. Opfølgning på Andreas. Den stakkels lille fyr har masser af væske i ørerne og begyndende mellemørebetændelse. Som lægen sagde da vi gik ud af døren med en recept på penicillin i hånden: "Han har altså ondt i ørerne, så det vil være en god ide at give ham lidt børnepanodil". Ravnemor! Nu håber vi penicillinen hjælper, så det i det mindste ikke er helt forgæves at vi gør overgreb på den lille fyr hver morgen og aften, når han skal have sine 5 ml.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Stakkars liten! Håper han har det bra i ørene nå, og at dere har en fredelig juleferie:-) Stor klem fra Ingrid