søndag den 18. december 2011

Jaywalkers #3

Mit tredie par Jaywalkers af Grumperina er færdige - og de havner på en fødselsdagsbord 1. juledag til en fødselar der har ønsket sig et par tynde hjemmestrikkede sokker. Så må vi håbe de falder i smag. Ellers kan jeg da selv bruge dem :-)
Mønster: Jaywalker Socks af Grumperina. Mindste størrelse (76 masker).
Garn: 93 gram Lornas Lace Shepherd Sock i farven Navy Pier. Et garnslugende mønster, for skaftet er kun ca. 18 cm. Skøn farve.
Pinde: 2,25 mm.
Hot? Et ynglingssokkemønster i et ynglingssokkergarn. Jeg synes de er lækre...

Marina tager stille og roligt form, men er efterhånden tung og lettere uhåndterlig og for opmærksomhedskrævende til at bestå kravet til et julestrikketøj. Jeg har haft gang i flere projekter, trævlet op og trawlet ravelry for at finde et godt projekt. Man kunne vel altid strikke et par sokker til, men hvad er mere passende for denne årstid end Vitamin D? Der var garn i gemmerne - højlandsgarn og alpaca1, mønsteret indeholder en masse glatstrik med lidt afvekslende udtagninger mv. (perfekt til selskabelige sammenkomster og bilstrik), mit klædeskab mangler tyndere cardigans og så var strikkefastheden lige i øjet. Ergo er vitamin D kommet på pindene:

2 kommentarer:

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Julestrikketøj er vigtigt, og en Vitamin D lyder helt rigtig ;)
Dejlige sokker!

Ulla sagde ...

Fine strømper, ligner et potentielt julestrikkeprojekt til moi. Glæder mig til at se flere billeder af Marina. næhhh fr Starmore er fordybelsesstrik.