torsdag den 15. december 2011

Åhh, december...

... er kommet snigende med alle dets krav om gaveindkøb, småkagebagning, julepyntning, julekoncert for blokfløjtespillende piger, mærkesvømning, juletræsfældning, kalenderudpakning, tv-julekalender, osv., osv. Hvert år nages jeg af frygten for ikke at skabe den magiske stemning for børnene, men prøver at erkende, at det - heldigvis - opleves anderledes af børnene end mig. Jeg er ret sikker på at de oplever det mere spændende og 'magisk' end jeg gør.
Vi prøver at holde det enkelt og simpelt og planlægge aktiviteterne efter børnenes attentions-span. Således var en halv times pebernødstrilning alt rigeligt for tirsdagens juleaktivitet, men det var voldsomt hyggeligt mens det stod på og nu har vi de bedste pebernødder i byen (synes vi selv:-)).
På strikkefronten har jeg optrævlet en sølle forsøg på at strikke toe-up-sokker:
Farven var ikke lige i øjet, garnet heller ikke og jeg måtte omregne opskriften pga. anden tykkelse garn, hvilket slet ikke gik godt. Måske en anden gang, for ideen med at begynde med tåen er god nok, omend jeg endnu ikke helt har fattet konstruktionen af hælen endnu.
Til gengæld strikker jeg et par julegaver (!!) - en temmelig uvant ting for mig. Det er bare et par små ting og der er ingen stress på, for jeg er i fin tid, men tænk nu hvis modtageren ikke bryder sig om det?
Og lige et bonusbillede - Johannes kryber og begynder at være 'overalt'. Brændeovnen er som en magnet, der rækkes op efter potteplanterne, alle bøgerne i reolen skubbes ind og dvd'erne rodes rundt i stuen, ledningerne gnaves på og Andreas's togbane splittes ad hvis døren er åben - you get the pivture! Her er travle dage!!!

1 kommentar:

Karen S, Lykkefanten sagde ...

bonusbilleder er gode! der er altid liv og glade dage, når de små begynder at bevæge sig rundt ;)