mandag den 13. april 2009

Green Gable

Om få timer skal der pakkes tasker, smøres madpakker og stilles vækkeure (ja, selv Andreas sover nu tit til kl. syv eller mere - tak for opfindelsen af dræn), men lige nu har jeg fået bevilliget lidt mor-tid.GreenGable er færdig og den sidder nærmest som støbt på mig. Smuk i sin enkelhed og så fantastisk nem at strikke. Perfekt til påskens ture i bil og diverse familie-kommensammener (staves?). For et par år siden købte jeg noget Isager bomuld på tilbud, i hvad jeg ud fra billedet troede fra en næsten mørkelilla farve. Billedet snød og jeg lå derfor inde med 300 gram lyslilla, som slet, slet ikke er min farve. Men så var det jo at jeg skulle bruge af lageret. Strikkefastheden passede og så tog det ikke lang tid at slå maskerne til GreenGable op. Og jeg er blevet vældig positiv overrasket. Garnet har været rigtig lækkert at strikke i, nærmest 'uld-agtig-elastisk' og så er den der kedelige lyslilla farve blevet så flot af at blive strikket. Jeg tror sørme vi har en sommer-vinder.
Mønster: GreenGable fra Zephyrstyle. Jeg har strikket str. M uden ændringer i opskriften, jooo, ribben fik vist en ekstra omgang forneden og så har jeg taget masker ud igen i taljen.
Garn: 289 gram lyslilla Isager bomuld, strikket dobbelt.
Pinde: 4 mm rosentræ og 3½ mm til rib.
Hot? Ja! Overvejer om jeg skulle købe de lilla sandaler jeg så i byen forleden....
Til sidst et billede at mindstemanden, der nu har gennemgået den fantastiske udvikling fra 'rygligger' til 'gående'. Nu går han langt det meste af tiden, så næste uges projekt må være indkøb af sko :-)

4 kommentarer:

Pernille sagde ...

Ej hvor er den altså bare flot! -og du har ret, den sidder super godt på dig. Jeg er vild med farven, men jeg elsker altså også alt der har med lilla at gøre. :o)

Ulla sagde ...

Den er bare flot. Jeg scorede selvsamme lyslilla på udsalg hos Isager i lørdags.

Ak ja børnesko, de koster i omegnen af en isagerbluse. Jeg købte DMs første par i onsdags.

britt sagde ...

Den er ret god til dig - både pasform og farve!!
Skønt at han er på benene, de bliver så glade af at kunne mere selv, de små!
:-) Britt

Anonym sagde ...

Så utrolig flott den var til deg! You go girl!
Hilsen Ingrid:-)