fredag den 23. februar 2007

Barbie danser flamingo

Kristines ynglingsleg pt. må være at lege med Barbie! Mindst én gang om dagen spørger hun, om vi skal lege med Barbie. Kristine synes de er så smukke! Og der skal fine kjoler til smukke damer! Så jeg måtte lige strikke denne her Flamingo-kjole. Fundet her. Strikket i Opal strømpegarn - skørtet af garn fra Regnskovskollektionen (Flamingo!) på pinde nr. 2.

Egentlig var det meningen hun først skulle have kjolen til sin fødselsdag i næste måned, men jeg kunne altså ikke lade være med at give den til hende nu. Så Barbie sad fuldt påklædt ved morgenbordet da Kristine stod op lidt over seks. Hun vidste ikke rigtig hvad hun skulle sige lige dér, men da faren stod op kort efter løb hun hen til ham for at vise ham kjolen. Så et eller andet sted tror jeg alligevel den falder i god jord.

Kjolen er lidt svær at få på - ligesom i øvrigt med alt andet Barbie-tøj. Meningen med at detskal være så svært forstår jeg ikke.

Sådan så her ud i onsdags. Jeg blev alligevel hjemme fra arbejde for længere nordp var det meget værrere og den vej skulle jeg. Men skidt med det - for mig er det næsten held i uheld. Så kan jeg med god samvittighed arbejde hjemme. Det frigiver en masse tid og er 10 gange mere effektivt end at sidde på kontoret.


Så direkte opkoblet til arbejdet, telefonen omstillet, varm hjemmebrygget kaffe og lune futter på fødderne har jeg hygget mig hjemme siden onsdag.

















Nu ser her sådan ud og politiet fraråder al unødig udkørsel. Som sagt - jeg klager faktisk ikke.

Jeg har fået syet toppen færdig til Kristines huse og ville igang med at ri bagsiden på. Almindelig fleece fordi det skal være blødt og dejligt. Men ak, jeg havde slet ikke så meget rødt fleece tilbage som jeg havde troet. Jeg må i Stof 2000 ... en anden dag.
Kristine har forelsket sig i mit websjal, og har spurgt om jeg ikke vil strikke et til hende? Jeg tror ikke en næsten 4-årig vil bruge et sjal, men overvejer alligevel om jeg skal bruge resten af mit eVilla pladegarn til et sjal til Kristine. Bare strikke indtil der ikke er mere garn. Jeg kan jo læse på mange blogge, at det er om at få brugt rester. Jeg har ikke meldt mig til "12 projekter" - så mange rester/garn har jeg faktisk ikke - jeg er mere typen der køber garn til et helt konkret projekt. Og så er jeg faktisk også rimelig godt til at få gjort det færdigt inden jeg begynder på et nyt (i hvert fald hvis det er størrere projekter - jeg kan godt have flere små i gang samtidigt).

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hei Lena, her var det mye fint å se på:-) Flamingokjolen var jo kjempefin - mye finere enn det meste slags Barbie-tøy jeg har sett ellers! Koselig blogg du har - jeg skal nok komme tilbake hit! Og det med å jobbe hjemmefra har jeg stor sympati for. Jeg synes også det er langt mer effektivt ofte enn å reise til kontoret. Men nå skal jeg ha fødselspermisjon det neste året, så da trenger jeg ikke tenke på det i det hele tatt;-) Klem fra Fuglemamma www.fuglemamma.sprayblogg.no