torsdag den 30. juni 2011

Linnea

Og så bød der sig alligevel lidt uventet strikketid, en tur til Vejle hvor jeg fandt de helt rigtige knapper og vupti - Linnea er færdig. Uvasket og ublogget, for den skal være tør og pakkes i sommerferietasken - det kunne jo desværre godt se ud som om uld kunne blive nødvendigt noget af tiden...
Jeg sværger at den sidder supergodt og passer på en prik, men i dag er arbejdsfordelingen, at mor tager i mødregruppe og derefter pakker (og snyder sig til at blogge), mens manden klipper græs og hæk og tager med børnene på biblioteket. Ergo er det igen strik ude model - efterhånden en lidt dårlig vane:-)
Mønster: Linnea som voksen fra Ramilla. Jeg har strikket en str. S og den passer fint, så størrelserne er lidt store i det. Startede ud med at ville strikke en trøje, men ombestemte mig undervejs og strikkede en vest - dog forlænget med ca. 11-12 cm, så det blev en langt næsten rumpevarmer. Super fin opskrift og dejligt mediativt mønster med tilpas afveksling undervejs.
Garn: 286 gram supersoft i farven chiffon, strikket dobbelt. Jeg var ikke såååå glad for farven til at begynde med, men det har hjulpet meget at få den 'strikket'. Nu er den faktisk helt ok, nærmest neutral i det og jeg fandt de helt rigtige let skinnende knapper til. Og garnet er jo dejligt at strikke i.
Pinde: 4 og 4½ mm addi turbo.
Hot? Fra den meget lunkne begyndelse pga. farven til en sikker vinder. En rigtig hyggevest der med garanti vil hænge på mig hele efteråret og vinteren og som vil blive slidt op. Jeg er ret begejstret.

3 kommentarer:

Ulla sagde ...

FIn, fin Linnea og smart ide med en kort ærmet/vesteagtig sag. De er mere praktiske en lange sweater engang imellem.

Anonym sagde ...

Nøj, hvor er den altså blevet smuk!!!
Jeg har overvejet om ikke 3/4 ærmer også ville klæde den model? Men korte ærmer er i hvert fald søde, kan jeg da se!

Birgitte sagde ...

Virkelig fin vest! Synes farven passer godt til modellen :)