torsdag den 25. februar 2010

Drops sokker

En gang om måneden møder jeg først på arbejde om eftermiddagen og det betyder at jeg har hele formiddagen og første del af eftermiddagen for mig selv. Som regel forsøger jeg at planlægge dagen sådan at jeg ikke behøver at arbejde - det er nemlig balsam for sjælen at have enetid uden faste planer. Så er der nrmlig tid til at sætte sig i sofaen med en god kop kaffe og strikke og som regel er der også tid til en lang løbetur. Løbeturen må nok droppes i dag - det er isslag udenfor og stjerneglat (spændende at skulle til møde i Århus senere i dag....). Istedet kan der jo så blive tid til at blogge lidt.
De her blev færdige i går aftes:

Mønster: Sokker fra Drops med det skønne navn 118-35, modificeret med hæl- og tåindtagning fra 'the knitter's handy book of Patterns af Ann Budd. Slog 60 masker op.
Garn: 84 gram ShiBui Sock Yarn, farve 'earth'. Jeg tror ShiBui Sock Yarn er blevet mit absolut farvorit strømpegarn. Det er blødt og meget, meget lækkert at strikke med. Jeg ved ikke om det er en lille bitte smule tykkere end meget andet strømpegarn, men det er en rigtig god 'fasthed' i det strikkede som jeg rigtig godt kan lide.
Pinde: 2,25 mm knit picks strømpepinde.
Hot? Ja, de sidder ret så perfekt på foden. Mønstret er et dejligt basis-mønster, der giver nogle velsiddende strømper og så er det rigtig fjernsyns-/bilstrik. Jeg har i lang tid næsten kun strikket strømper med boomerang-hæl, men de sidste 2-3- par har jeg strikket med kilehæl. Jeg synes faktisk de sidder bedre på foden (og de er absolut uden huller ved hælen), så jeg tror det bliver min foretrukne hæl for fremtiden.

4 kommentarer:

Ulla sagde ...

Fine strømper. Det er dejligt med sådan en egodag engang imellem.

p.s. hehehe jeg har det på samme måde med Sommerfuglen, af en eller anden grund når jeg altid et smut forbi.

Strikkeheksen sagde ...

ShiBui Sock har jeg stadig til gode at prøve, men nu må jeg også snart tage mig sammen ;-) Det er et par skønne sokker, du har fået lavet der - dejligt lange også :-)

At man altid kan købe ind senere over nettet, kan være en ret så vigtig stabiliserende faktor, når man bliver sluppet løs i en garnbutik - jeg er ved at lave en lacy bactus i Noro sock - farverne er så fantastiske :-)

strikkedilla sagde ...

Flotte sokker

Anonym sagde ...

jordans
kd shoes
kyrie irving shoes
adidas yeezy
jordan outlet
yeezy shoes
golden goose
a bathing ape
supreme clothing
yeezy