torsdag den 7. august 2008

Arghhh!




For ..... da også!!! Jo, jeg havde godt set det komme, men troede ikke det gjorde noget og at jeg kunne leve med det. Det kan jeg ikke. Kan I ikke se det? Strikkefastheden. Ca. 7-8 cm oppe er den helt gået fløjten og trøjen nærmer sig str. 4-5 år. Og trådene på bagsiden er begyndt at hænge. Suk. SUUUUK.
Det er godt at OL og Harmony venter på mig, for elefanterne og jeg skal da vist lige have en pause, så jeg kan få den alt for løse strik ud af fingrene. Godt jeg valgte str. 2 år.
Niecen trænger til nye sokker og de bliver sendt i morgen sammen med den tegning Kristine har lavet her til eftermiddag.
36 gram Regia strømpegarn, vistnok crazy colour (banderolen er blevet væk), 48 masker, strømpepinde 2½ mm, og boomeranghæl. Ca. str. 24/25. Jeg synes det festlige ved selvstribede garn netop er at sokkerne bliver forskellige, så heller ikke her har jeg forsøgt at lave dem ens.
Hot? Ja, for niecen er startet i vuggestuen og mangler et par varme sokker til gummirøjserne.
Det gør jeg faktisk også - så dan nogle tykke nogle. Så i aften mens det endnu er forbudt at slå op til Harmony, jeg ikke gider elefanttrøjen eller krakasjalet (for ikke at tale om julekalenderen) vil jeg bare slå op til sokker til mig selv - to ret, to vrang, to ret.... skulle jeg falde i søvn betyder det ikke noget...

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Øv!
Men op på hesten igen, de elefanter er så nuser, at trøjen ikke må blive en UFO.
Ups julekalenderen. Skal vi lave en snøvl-along med deadline Jul 2009?

Anonym sagde ...

ØV, ØV! Men op på elefanten igen. Næste gang så øv dig i at sno garnerne undervejs, så der ikke bliver de lange ender på bagsiden. Gør det ved at strikke skiftevis 3masker over og 3 masker under den hvilende tråd. Du kan sikkert google dig til teknikken.
Lange ender og barnefingre er en træls cocktail.

Skønne farver de sokker har!!

:-) Britt

Anonym sagde ...

Usjda! Jeg har strikket akkurat denne jakken selv, for mange år siden, og du kan si at jeg har been there, done that. Husker i alle fall at jeg jobbet veldig med å sno garnene på baksiden, det var mitt første prosjekt der jeg prøvde ut den teknikken og det var ikke så enkelt å få det pent. Men jakken ble fin til slutt, og brukt helt i stykker av jenta som fikk den, så det var verdt strevet. Det tror jeg det blir for deg (og Andreas) også. Men i mellomtida er det deilig å kose seg litt med sokker. Du har forøvrig helt rett i at Hauk presser på med monteringen av vikingejakken. Jeg har kommet ganske langt nå, men han etterspør stadig progresjon flere ganger for dagen, og setter ikke pris på det hvis jeg slapper litt av innimellom med hjernedød strikk på Lerkes vinterdress;-)