torsdag den 31. juli 2008

Snip snap snude....

...så er den ferie ude. Vi har været heldige. Manden har grundet heldige omstændigheder reelt haft ferie i hele juni og juli. Og det har vi stornydt. Ungerne har nydt at have begge forældre hjemme på fuld tid, manden har nydt at have tid med begge unger (en slags uventet barselsorlov) og jeg har nydt at lade manden tage morgentjansen... Vi har været en del på farten, men vi har også været hjemme. I morgen starter manden og hverdagen og jeg vil nyde ikke længere at skulle pakke tasker og bil! Baby bliver ikke mindre krævende nu hvor der også skal tænkes i mos og grød...

Her er Andreas i sin ribvest nr. 4. Lige taget af pindene i mandags hvor han blev ½ år! Den dreng vokser bare alt for hurtigt. Han er glad for sit hjemmestrik, så glad, at han ikke kunne lade være med at tykke og bide i knappen på ribvest nr. 3, så jeg endte med at klippe knappen af. Derudover har han så grundigt undersøgt åbningen foroven at den faktisk er blevet helt filtet. Denne vest får derfor ingen knap.
Mønster: Baby i rib fra design.club.dk, størrelse 6-9 mdr. Den er dog strikket 3 cm længere end opskriften, så han kan passe den et stykke tid.
Garn: Gepard Cotton Wool i lyseblå, forbrug 62 gram.
Pinde: 2½ mm 40 cm addi turbo rundpind.
Hot? Det bliver den når vejret bliver lidt køligere. I dag lider vi alle, 28,1 grader har vi målt temperaturen til. Det er for varmt for mig - jeg er for længst trukket ind i skyggen. Jeg savner det iskolde hav jeg var ude at bade i for et par dage siden.

Det er en uges tid siden Bette nr. 2 kom af pindene. Den er en barselsgave til veninden der ventes at nedkomme med en efternøler om et par måneder. Jooo, jeg er ude i lidt god tid og satser på, at scanningsdamen kan sit kram...
Mønster: Bette - også fra design.club.dk, str. ca. 62 er den vel blevet. Mangler et par knapper.
Garn: Merci, farve jordbæris, forbrug 54 gram, lige lidt mere end et nøgle. Ingen ændringer i opskriften.
Pinde: 2½ mm bambus strømpepinde og 2½ mm 30 cm addi turbo rundpind.
Hot? Det håber jeg da. Det var vigtigt for mig at barselsgaven bliver hjemmelavet, da storebror også fik en strikket bluse og storesøster et quiltet tæppe.
Nu vil jeg ud og spise min aftensmad i fred og ro. Andreas sover og Kristine er blevet i sommerhus sammen med mormor, så jeg vil nyde at temperaturen nærmer sig humane grader og en børnefri middag.

1 kommentar:

Laila: sagde ...

Lækker dreng!