onsdag den 6. januar 2010

Grå sweater til Andreas

For en måneds tid siden var manden og jeg i Berlin og med 14 timers køretur, af hvilke jeg fik lokket manden til at køre de fleste (så jeg kunne strikke) havde jeg behov for et simpelt strikketøj, der kunne strikkes på i mørke. Så valget faldt på denne:
Mønster: 'Grå genser' fra lanett baby 0914 (SandnesGarn), str. 3 år. Ingen ændringer i opskriften.
Garn: Lanett i hvid, lysegrå og koksgrå. 182 gram. Ifølge opskriften kan man nøjes med tre nøgler af hovedfarven, men jeg måtte altså tage det fjerde nøgle i brug, som jeg heldigvis havde købt for en sikkerheds skyld.
Pinde: 2 og 2½ mm og derfor perfekt til autobahn når der bare skal strikkes rundt og rundt og rundt. Og når man så kommer hjem igen er det tid til at det sjove flerfarvestrik.
Hot? Jep - og den er stor nok til næste vinter også.

Andreas er glad for mors uldne hjemmestrik, men ikke på vilkår om han gider alt det hvide stads jorden er dækket med - den ellers altid glade 'ude-dreng' er siden de første snefnug faldt i midten af december blevet forvandlet til en indefims.

Billedet er fra i går hvor han højlydt tilkendegav at han overhovedet ikke brød sig om at se sine støvler forsvinde. Siden er der faldet endnu mere sne (vel ialt en 40 cm), så jeg er glad for at Kristine vil lege i sneen - vi har lavet sneaftryk af mor og Kristine, bygget snehule og haft sneboldskamp. Det var smadder sjovt - der er ikke noget som store mængder af lækker ny sne,der knirker!

5 kommentarer:

Birthe sagde ...

Super flot trøje , godt at den kan bruges 2 vinter :-)

strikkeforsker sagde ...

Superflot trøje!
DM var heller ikke meget for 30 cm sne, men nu har vi kun et par cm og det synes hun er mægtig skægt.

Anonym sagde ...

Lækker trøje!!! Og super overtalelsesevner! Autobahn strik styrer ;)

Jeg er vild med Andreas' udtryk på billedet... kan godt se at han ikke liiige er så vild med det sne der... men mon ikke han lærer det på et tidspunkt? ;)

Kh Karen

Strikkeheksen sagde ...

Tænk, at nutidens unge ikke vil lege ude i sneen ;-)

Det er en utrolig lækker sweater, han har fået sig der og man kan jo ligefrem se, hvordan han hygger sig i den :-) Husk at sætte pris på det, så længe det varer ;-)

britt sagde ...

Skøn sweater - en superklassiker som lige er noget for en rask knægt som Andreas.
Sneen skal han nok indtage, når han bliver større...han skal nok bare opdage glæden ved at sende en snebold smask i mors rumpe...
:-) Britt