søndag den 14. november 2010

Viggo

Her er Viggo - sådan næsten helt færdig. Der var ingen matchende knapper i knappedåsen, så dem må jeg på jagt efter i morgen. Men i dag er det søndag og fridag, så der er tid til at tage billeder og blogge, så I får den knapløse version.
Jeg kunne ikke bestemme mig til om Viggo skulle være med turkis eller grønne kanter, så begge farver blev indkøbt. Drengen selv var ikke i tvivl - det skulle være turkis :-) Jeg synes valget er godt, men mormorderen, der var på besøg da garnet kom, mente bestemt kanterne skulle grønne for at trøjen ikke blev for tøset. Det synes jeg nu ikke den er blevet.
Mønster: Viggo fra Rasmilla. Jeg faldt for trøjen med det samme (jeg har et eller andet med striber...) og, klik, klik, klik, var mønster + garn indkøbt. Dejlig nem opskrift at følge og der er så mange fine detaljer. Jeg forstår dog ikke helt størrelsesspringet fra str. 2 år til str. 4/5 år. Jeg skulle bruge en str. ca. 3 år til Andreas, så jeg har slået masker op til str. 2 år, men strikket lidt flere riller i ærmerne inden der tages ud til krop og endnu et par ekstra riller inden deling til for- og bagstykke. Det betyder så også at jeg har taget lidt flere masker op til bullen og strikket trøjen længere end opskriften. Missionen lykkedes! Størrelsen er nu ret så perfekt str. Andreas - en rigtig fin trøje til brug hele vinteren.
Garn: 170 gram af Rasmillas Ynglingsgarn (55% uld/45% bomuld) i farverne cashew, natur brun og turkis.
Pinde: 3 og 3½ mm.
Hot? Jeg er selv blevet meget glad for resultatet og at den passer så fint og Andreas stillede velvilligt op til actions-shots. Den kommer på mange dage fremover!
Lige nu disker manden op med hjemmebagt brød....mmmm... ungerne sover, vaskemaskinen er færdig med at snurre og køkkenet rengjort efter middagsgæsterne.
I morgen venter (truer?) en ny uge!

5 kommentarer:

Ulla sagde ...

Hvor er den flot, den har jeg også kig på. Den tyrkise er slet ikke tøset.
Jeg havde samme "problem" med Björk, det endte også med maskeantal til str 2 år og længde str 4.

Anonym sagde ...

Nøj, den er godt nok skøn! Måske man skulle overveje en til MM!
Jeg synes, den tyrkise kant er helt perfekt!

Birgitte sagde ...

Ih, hvor er den fin! Synes den turkise er lige i øjet!

Britt sagde ...

Den er rigtig fin! Det turkise kvikker godt op på.de rolige brune. Og det ser også ud som om sønnike er flyttet ind i den. Herligt!

Fuglemamma sagde ...

Kjempefin genser, og gratulerer så mye med langtidsprosjektet, det var virkelig flotte nyheter!