fredag den 30. maj 2008

Frode 2


Den første Frode har været flittigt brugt og nu hvor den er blevet for lille må der selvfølgelig en ny til. Denne gang strikket i lucca fino i koksgrå og rød. Meget blødt og det kan fint vaskes på koldt håndvaskeprogram i min vaskemaskine selvom det ikke er superwashbehandlet.
Mønster: Frode fra design.club.dk. Jeg er landet på ca. str. 74 - har strikket str. ½ år, men min strikkefasthed var til den store side. Jeg regner med at den passer til sensommer/tidligt efterår.
Pinde: Addi Turbo 2½ og 3 mm, 60 cm.
Garn: Lucca fino, 95 gram ialt.
Ændringer: Et enkelt knaphul mere end i opskriften og så har jeg samlet og strikket den på vrangen, så jeg kunne strikke 3 ret, 1 vrang istedet for 3 vrang, 1 ret. Førstnævnte 'flyder' meget bedre synes jeg. Det gør at aflukningen forneden ruller en lille smule indad, men pyt med det - baby er med garanti ligeglad.

1 kommentar:

Vivian sagde ...

Frode ser BAAAARE lige godt ud i de 2 farver!

Hilsner fra Vivian