tirsdag den 7. juni 2011

Ribvest nr. 7

Muligvis den baby-i-rib jeg har været længst tid om at strikke. Ikke fordi det har været kedeligt at strikke version 7 - hey, så kan man jo opskriften udenad - men fordi lækkermåsen her ligesom tager en del af min strikketid. Særligt om aftenen. Meeen - der er lys forude. For et par aftener siden faldt han i søvn allerede halv sy og sov til ca. 6 - kun afbrudt af spisning. Ikke at han endnu har gjort det til en vane - men han har vist forældrene at han kan! Og så fanger bordet!
Mønster: Baby-i-rib, str. 6-9 mdr. Strikket 4 cm længere end opskriften tilsiger. Skulle kunne passe til efteråret og det holder nok stik - i hvert fald det tidlige efterår! Sønnike blev i går - 6 uger gammel - målt til 62 cm og slår dermed sine søskende mere flere cm på dette tidspunkt. Så tror da p.... at jeg synes han ræser gennem tøjet. Nu er der ingen af hans forældre der er specielt høje, men tilbage i familien var der da vist en oldefar, der kan have givet langlemmede gener videre.
Garn: 38 gram Duo silke/merino i en fin muldvarp-farve.
Pinde: 3 mm
Hot? Til min baby med de koooolde hænder og fødder - absolut.

2 kommentarer:

Fuglemamma sagde ...

Så stor han har blitt alt, og så flink til å løfte hodet! Åh...

(Ja, du har strikket noe også, ja... Veldig fin trøye og lekker farge!)

Anonym sagde ...

Kan han virkelig klare at have uld på i denne varme... imponeret. Er forøvrigt også temmelig imponeret over hans størrelse, han bliver da en stor dreng (og hvor er det godt, jeg er gravid, for ellers kunne jeg blive skruk af at se de fine billeder af ham!) ;)