tirsdag den 19. maj 2009

Frode 3

Det kan godt være det har føltes som om der har været meget lidt strikketid på det seneste, men lidt er det alligevel blevet til. Her er tredie udgave af Frode:
Mønster: Frode fra designclub. Jeg er helt vild med modellen, så praktisk, så nem at strikke og så klædelig! Andreas har manglet den i sin gaderobe siden han voksede ud af nr. 2. Jeg er landet på en str. 86/92. Opskriftens største størrelse hedder 1-1½ år, men jeg vil tro den er cirka en størrelse størrere. Jeg har brugt tykkere garn og strikket efter str. ½ år.
Garn: 210 gram 6-trådet Regia strømpegarn i sort og lys-/støvetblå. Jeg havde også en lys grå og mørk grå, men det var Kristine der insisterede på denne farvekombination og den er egentlig meget god.
Pinde: 3 og 3½ mm.
Kommentarer: Tjaaa, jeg har strikket den to gange før, det siger sig selv, at det er fordi jeg tror den ligesom sine forgængere bliver en sikker vinder. Er en anelse stor endnu, men til vinter bliver den ret perfekt. Jeg havde mit hyr med monteringen og har strikket kanter 3 gange og der er et eller andet under den højre arm som bare ikke vil blive særlig pænt. Men det er småting. Om der bliver en nr. 4? Næppe, jeg har en lang liste af trøjer og veste jeg også godt kunne tænke mig at strikke. Og strengt taget behøver Andreas ikke flere strikkede trøjer i str. 2 år. Udover Frode 3 er der jo også denne, denne og denne. Kun sidstnævnte er taget i brug og den er lidt stor endnu. Og det er først for et par måneder siden Andreas har taget denne i brug (den bliver så også brugt flittigt).
Det kan da godt være at jeg allerede nu skal overveje str. 3-4 år ??? Kun knap 16 måneder og allerede med tøjproblemer...:-)

7 kommentarer:

Ulla sagde ...

Respekt! Du strikker hurtigere end Andreas vokser ud af tøjet. Jeg kan knap nok følge med... Hvad med en elefanter str 3-4 år?

Anonym sagde ...

HEj

Har set din flotte Frode sweater.

sådan en gad jeg godt have til mine tvillingedrenge på snart 2 år.

Du strikker ikke på bestilling vel?

Har du en opskrift du kunne sende mig, så kan det være jeg kan finde en, der kan strikke den til mig.

Jeg betaler dig selvfølgelig for de udgifter du har i forbindelse med forsendelsen.

Vh Eva Maria

Vh Eva Maria

Anonym sagde ...

Og min e-mail adresse er
eva-maria@damstedt.dk

Det glemte jeg lige at skrive

Monstermønster sagde ...

Ser ut som vi har samme klesproblem, jeg har allerede strikket to i str 4 år til toåringen.... :)

flott Frode i gode farger! Den står på lista!

britt sagde ...

Hvor er den fin - lige sagen til en dreng.
Hvem siger at man kun skal strikke det, de har brug for? Mine unger har masser af strik i skabet....men det afholder mig ikke fra at strikke mere. Børnestrik er noget af det fedeste...og der er så mange fine børnemodeller, der også lige skal strikkes...
:-)) Britt

Lone sagde ...

Frode 3 er super smart!!! Og elefanttrøjen den er bare imponerende!!

Anonym sagde ...

Һеy there and thank you for yοur information – I ɦave definitely picҡed up anytҺing new from
right here. I did howeѵer expertise several
technical issues using this site, as I experfienced to
reload the weebsite a lot of times previoսs to I could get it to loaɗ correϲtly.

I had been wߋndering іf your weƅ hosting iis OK?
Not that I'm complaining, but slow loading instances times will often
affect your placement in google and cߋuld damage yoսr high գuality score
if ads and marketing ԝith Adwords. Anyway I am adding this RSS
to my e-mail and could look out for much morе of your respective
fascinating content. Make sure you update this again very
soon.

Have a look at my wеblog - wizard101 hacks ()