tirsdag den 23. november 2010

Babystrik

Når maven vokser og baby sparker er det fuldstændigt uundgåeligt - der skal småt babystrik på pindene, så småt, at jeg tvivler på hukommelsen; er de nu virkelig så små? (Eller måske heldigvis for ud skal de jo også...).

Mønster: 'Fuglemammas omslagsbody' fra 'Blød begyndelse' af May B. Langhelle, str. 0-3 mdr (str. 50/56 vil jeg tro). Ingen ændringer udover at jeg har strikket ærmerne et par centimeter kortere. Den er så fin til de små der ikke kan lide at få noget over hovedet, så hvorfor jeg aldrig fik den strikket til Andreas forstår jeg ikke.
Garn: Tvinni Tussah 65% uld og 35% silke, et af mine absolut ynglingsgarner - idette tilfælde rester fra min Orhid. 52 gram ialt. Knapperne er - foruden to trykknapper - små søde hjerteknapper fra Merete.
Pinde: 2½ og 3 mm.
Hot? Jeg glæææder mig til at tage den i brug :-)

Ugens højdepunkt var dagens fine billeder fra ultralydsscanningen, der viste en sund, rask og aktiv baby! Så efter endt arbejde måtte moderen selvfølgelig hjem og se om kasserne med garn gemte på noget i de 'rigtige' farver. Jeg må konstatere, at der er riiigeligt til masser af småt tøj. Og imens mor kigger i opskrifter og gramser på garn viser datteren hvordan 1B nu sidder og hvem der sidder hvor. (De store nøgler er borde og de små nøgler er stole).

5 kommentarer:

Ulla sagde ...

Iiiihhh hvor er den sød og praktisk med knapper. Ja hvorfor fik DM ikke sådan en?

Lad mig gætte, er det Andreas tøj, der skal genbruges baseret på farven på garnnøglerne?
p.s. Askeladens silke-merino er næsten identisk til tvinni tussah og billigere

Anonym sagde ...

Sig mig, er jeg gået glip af noget, eller kan jeg bare ikke huske længere?
I hvert fald TILLYKKE (bare, hvis jeg nu ikke havde sagt det før), sådan en lille en, der spræller på scanningen er fantastisk!

Bodyen ser rigtig lækker ud, vil lige følge linket og se om ikke opskriften skal lægges til lager til fremtiden ;)

Heidi-Kristin sagde ...

Hørt mye fint om disse bodyene og boken generelt.
Går og venter på at biblioteket skal få den inn.
Strikker også babytøy for tiden og synes det ser smått ut, men de er jo ikke så veldig store når de blir født......

Fuglemamma sagde ...

Åh, så koselig at den lille mageboeren skal få en av disse bodyene. Jeg må innrømme at jeg blir litt babysyk hver gang jeg ser en av dem på nettet, og ekstra koselig når det er "kjente" som strikker den.

Anonym sagde ...

yeezy 350
yeezy outlet
Golden Goose Deluxe Brand
fear of god hoodie
air jordan travis scott
bape clothing
kyrie 8 shoes
yeezy 380
irving shoes
bape sneakers