søndag den 31. januar 2010

Jaywalkers 2

Mit første par Jaywalkers hører til blandt ynglingssokkerne, så der må flere til:Mønster: Jaywalker Socks af Grumperina. Mindste størrelse.
Garn: Wollmeise 100% merino superwash. Nøglet er et blandt 5 "We're different" i grønne og røde farver, nogle var helt ensfarvede, andre som dette. Ikke helt de farver som jeg normalt strikker med, men jeg prøver på at få flere farver ind i sortimentet (mere herom senere). Farverne er i sig selv meget smukke og garnet er blødt, blødt, blødt og så er det også dejligt at strikke med. Jeg er meget spændt på hvordan det klarer sig til at blive gået på. Der findes også nylonforstærket Wollmeise-strømpegarn, men de var væk, da jeg tilfældigt fangede en webshop-opdatering. Selvom det bestemt er et dejligt luksusstrømpegarn må jeg indrømme, at jeg ikke helt forstår hvorfor det er så eftertragtet at det nærmest er umuligt at få fat i.
Jeg brugte 111 gram og da garnet leveres i fed af 150-160 gram er der stadig til et par små sokker tilbage. Mit røde nøgle er foreløbigt reserveret til et par knæstrømper til mig selv.
Pinde: 2,25 mm knit picks strømpepinde.
Hot? Ja da, det er jo version 2 og når jeg igen gider mønstret kommer der nok også en version 3 og 4, for Jaywalkers passer min fod perfekt.

Weekenden har stået i fødselsdagens tegn - den nærmeste familie tæller 18 mennesker, så det er altid lidt af en invasion. Jeg er mest til lidt mere 'intime' besøg, så jeg må indrømme, at jeg følte mig ret så brugt da det var overstået. Men det gik fint og fødselsdagsbarnets værelse må vist omorganiseres lidt for at få plads op hylderne til det nye legetøj.

Næste uge byder vist ikke på noget usædvanligt - sne kan ikke længere komme under dén kategori. Jeg kan gode lide sne og vinter og har intet imod kulde (hey, jeg har jo skabet fuld af uldsweatre), men familien har lagt hverdagen an på, at mindst én (og helst begge) kan cykle på arbejde, så vi kan arbejde ' forskudt' og skiftes til at hente/bringe børn. Og ganske vist er cykelstierne som regel ryddet for sne, men ikke for det tykke lag is nedenunder, som nu er spejlblankt efter sidste onsdags regnvejr med efterfølgende frost. Det betyder, at vi nu alle må køre sammen og det betyder lange dage for især Kristine, som især må holde for, da hun er først hhv. sidst på turen. Nå, ja, og så saaaaaavner jeg mine cykelture. Så hvis jeg kunne bede om så meget tøvejr så isen kunne smelte væk ville det være helt perfekt.
Ja, ja, der er store problemer og der er små problemer...
Ha' en god uge!

3 kommentarer:

Fru Kahr sagde ...

Sikke et par lækre strømper:-)

Strikkeheksen sagde ...

Ja, det ville være skønt med varme i cykelstierne, så kunne jeg også bruge min sædvanlige løberute ;-) men det hører nok ikke under klimavenlige tiltag!

De er flotte, dine Jaywalkers - smukke farver - kan godt forstå, du er glad for mønsteret, for det er altså også noget særligt :-)

strikkedilla sagde ...

Så utrolig flotte.