søndag den 30. december 2007

Frode er flyttet...

...til Viborg sammen med resten af familien og dens 80 papkasser med indbo + tilhørende møbler og skrammel.

Lidt om Frode:
Mønster: Frode fra design.club.dk, str. 0-6 mdr. (mindste størrelse, sådan ca. 62/68 vil jeg tro).
Pinde: Addi Turbo 2½ og 3 mm, 60 cm.
Garn: Duo silke/merino uld i brun og turkis/isblå, farve 529 og 579. Forbrug ialt 56 gram, lidt mere af den brune farve. Garnet er sååå lækkert og blødt.
Hot? Ja, helt bestemt. Jeg er vild med modellen der er ret så kæk hvadenten den strikkes til drenge eller piger. Jeg har set Frida (pigemodellen, hvis opskrift kommer sammen med Frode) strikket op og den er også super sød. Det lækre garn gør den heeeelt perfekt og jeg ved den vil blive brugt - meeeget. Og den vil helt sikkert også blive strikket i størrere størrelser.

Lidt om flytning mv.:
Som sagt så er vi nu landet i vores nye skønne hus. Og alt gik - på trods af mine/vores tvivl og stress - efter planen. Alle husets vægge nåede at blive malet to gange, alt nåede at blive pakket og gjort klart til flyttemændene kom og alt kom herop i hel og sikker stand. Flyttemændene var så effektive, forsigtige og præcise - og de var alle pengene værd.
Mor og svigermor var en kæmpe hjælp med udpakningen. Jeg kunne tømme to kasser af gangen - så satte plukveerne ind, så uden deres hjælp ved jeg ikke hvad vi skulle have gjort. Lillejuleaften pyntede vi juletræet, stuen og køkkenet, så jul nåede det også at blive her på den nye matrikel. Og faktisk en ganske hyggelig en.
Meeeen - det er gået slag i slag, så da vi for første gang i går hverken fik/havde gæster (inviterede eller uventede, overnattende eller lige forbi) eller skulle i byen, da blev sofaen indtaget og et lille (stort?) lettelses suk taget. Puha.
Nu skal familien være sig selv og lære vores nye hus og området at kende. I hvert fald i de næste par dage.
I aften har jeg lovet manden et spil "Odins Raben", og bagefter bliver der vel lige tid til et par omgange med pindene.

2 kommentarer:

strikkeforsker sagde ...

Frode er bare flot, jeg skal have strikket ham på et tidspunkt.
Tillykke med veloverstået flytning og nyt hus. Professionelle flyttefolk er også ALLE pengene værd efter min erfaring.

Unknown sagde ...

weblinktop article click siteuseful reference a fantastic readclick here to find out more