lørdag den 31. januar 2009

Stribet raglan

Selvom jeg ikke synes det er blevet til ret meget strik på det seneste er denne 'rullegenser' alligevel blevet færdig. Den har skønhedsfejl og fejl i stribemønstret på det ene ærme (kan du finde det?), men det er prisen når man stikker gennem febertågerne eller efter kl. 21.00 på en arbejdsdag - på hvilket tidspunkt hjernen forlængst er holdt op med at fungere. Ak, ja. De seneste dage begyndte energien så småt begyndte at vende tilbage, så det var med en sur smag i munden jeg i morges måtte køre hjem fra vagtlægen med en omgang penicillin til min halsbetændelse. Får det dog aldrig ende?
Mønster: Udgangspunktet er 'Rullegenser' fra Strikk til Nøstebarn af Kathrine Gregersen. Der er dog ikke så meget tilbage af den oprindelige model, for jeg har ikke strikket rullekanter (men en ombukningskant) og jeg har ikke lavet knaphuller, men bare strikket lige op - kunne ikke overskue andet end rundt og rundt og rundt :-).
Garn: 160 gram Lanett-rester fra elefantjakken + et nøgle lyseblåt. Der er intet tilbage af den mørkegrå og kun få meter grønt og lysegråt, så et skønt lagernedbringelse-projekt.
Pinde: 2½ og 3 mm.
Hot? Strikket efter str. 4 år, da strikkefastheden ikke passede. Lige nu er den lidt stor, men den er dejlig tynd, så jeg tror den vil kunne bruges som almindelig bluse til vinter. Og da Andreas er et af de børn, der skal klædes varmt på, vil den helt sikkert blive brugt.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Den er da bare i orden.....og nu har jeg siddet og stirret...må være stæreblind for jeg kan ikke spotte fejlen..
KH Britt

Anonym sagde ...

Det er en rigtig flot trøje, den kæder lillemanden rigtig godt! Det er også godt med noget man kan vokse i, han vokser garanteret med lysets hastighed : )