mandag den 14. december 2009

Til ham og til hende

Til ham:Mønster: turn a square af jared flood.
Garn: 54 gram Peruvian Highland Wool i sort.
Pinde: 4 og 4½ mm
Hot? Den er liiiige et par cm for stor til mandens hoved, men da han bedst kan lide huer med et opsmøg passer det egentlig meget godt, og så er den god under cykelhjelmen. Den kan strikkes på et par timer.

Til hende: Mønster: 60 masker og boomeranghæl, 4 omgange pr. stribe.
Garn: Arwetta strømpegarn i mørkegrøn og lysegrå, ialt 57 gram.
Pinde: 2,25 mm.
Hot? Jep, passer helt perfekt.
Og ja, jeg har været ude i dagslyset i dag og tage billeder. Andreas har øjenbetændelse og kombineret med mandens sidste undervisningstimer og censortjanser = hjemmedag (e?) til mor. Det føles næsten som pjæk, for drengen er ikke synderligt plaget, så vi har hygget os og hentet storesøster tidligt.
Dagens gode nyhed var, at finansieringen af mit garnforbrug nu er sikret. En læææænge ventet betænknings anbefalinger kom i udkast i dag - og der er ingen planer om at anbefale lovgiver om at mit arbejde skal centraliseres (læs: til KBH), så jeg er glad. Især fordi jeg ved at fagligheden er størst her hvor vi er tættest på vores samrbejdspartnere.

3 kommentarer:

strikkeforsker sagde ...

Aaaarrrgggggggggghhhhhhh øjenbetændelse - jeg kender desværre alt for godt "Hvem skal blive hjemme" diskussionen.

Sidste gang DM havde det endte jeg med at måtte stå skoleret overfor en ældre vagtlæge i telefonen. Han ville ikke udskrive øjendråber, men ordinerede saltvand og alm rensning. "snot i øjet" kræver åbenbart ikke anden behandling, for det forsvandt. Heldigvis var det påskeferie...
Tillykke med udsigten til fast financiering af garnforbruget!

britt sagde ...

Sikke en masse herlige ting, du får lavet! Især Ulmus er virkelig fin.
:-) Britt

Strikkeheksen sagde ...

Tillykke med manglende centralisering ;-)
Et par skønne små projekter - særdeles anvendelige her i snevejret :-)