mandag den 8. december 2008

Fire...

...gode grunde til ikke at poste indlæg i et par uger:
1) En forlænget marathon-småkage-bage-weekend. Søster, niece, mor, far og søsters kæreste invaderede huset. De første tre i 3½ dag, de sidste kun i 1½. Ungerne fik trillet pebernødder, lavet figurer og pyntet disse, leget i haven, åbnet adventsgaver og leget. Det gik fint, men så store er vores 150 m2 heller ikke...
Om aftenen tvang jeg mig selv til at strikke lidt for at holde hovedet koldt og slappe af. Så kunne mandens strømper også bliver færdige:
De er det nærmeste jeg kommer til at lave 'bestillingsarbejde' og kun fordi jeg kan se hvor flittigt manden bruger sine hjemmestrikkede strømper. Han har dem på stort set hver dag og han elsker dem. Han havde dog udtrykt ønske om nogle helt ensfarvede, så det får han selvfølgelig.
Mønster: 56 masker, boomeranghæl, str. 43.
Garn: 6-trådet Regia i en helt mørkegrå farve.
Forbrug: 118 gram.
Pinde: 3 mm strømpepinde. Jeg har strikket dem på tyndere pinde end jeg plejer for at få mere fasthed og forhåbenlig mere slidstyrke i sokkerne.
Hotte? Jep, de har været i brug hver dag siden den blev færdige for lidt over en uge siden.
2) Omgangssyge. Jeg blev ramt og datteren blev ramt. Synkronopkast er det nye ord herhjemme... Manden var lettere anstrengt og måtte tage en barn syg dag for at passe os alle tre.
3) December. Julepynt, juleafslutninger til svømning, musik, gymnastik, juledekorationseftermiddag i børnehaven, julebesøg/frokoster hos den pukkelryggede familie, pakkekaldender, julegaveplanlægning og -indkøb (sidstnævnte sker i morgen).
4) Denne lille fyr, der ser sød og chamerende ud på billedet. Det er han også, men for ..... da han sover dårligt for tiden. Vi er godt nok klatøjede. Og vi aner ikke hvad vi skal stille op. Det er ingen løsning at tage ham over i sengen - der har han aldrig sovet særlig godt.
Og så er der jo alt det løse - rengøring, madlavning, tøjvask, leg med ungerne...
Summa summarum - min store plan om virkelig at gøre noget ved julekalenderen kan jeg skyde en hvis pil efter. Jeg når i hvert fald slet ikke så langt som jeg håbede. Når jeg endelig har sat mig med et håndarbejde har det været nemmere at hive strikketøjet op af kurven. Men der blev efterlyst et billede og her er det så:
Ingenue er også undervejs, sådan cirka 2/3 af kroppen. Men den er faktisk noget kedelig. Udover de fine kanter er der ikke noget spændende at strikke - så er det en helt almindelig ligeud oppe-fra-og-ned-raglan. Ret, ret og ret. Og da strikkefastheden passer af h til, må jeg hele tiden prøve mig frem og trævle op når nødvendigt.

Ideer til et lidt mere udfordrende ikke alt for stort strikketøj???

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Sikken en omgang, det er vist tid til at smide sig med benene oppe og slappe af de næste par dage.

Velkommen i klubben af dem, der strikker strømper som en del af ægtepagten.

Tak for billede af julekalenderen. Jeg må hellere se, at få taget et af mit projekt

Pernille sagde ...

Hvad med et par strømper på tynde pinde med hulmønster eller snoninger? Det kaster jeg mig altid over, når jeg har brug for lidt udfordrende strik der er nemt at hive op af kurven når lysten melder sig.

Min mand bruger også hans hjemmestrikkede sokker hver dag, så er der noget ved at strikke til andre, når man ved at det bliver godt modtaget. :o)

Jeg har lige et enkelt godt råd til dig: Strik slap af, strik slap af. :o)