torsdag den 15. april 2010

Linus


Knapperne er for små og skal skiftes ud, men ellers er Linus fiks og færdig. Blev prøvekørt af Andreas i går og det gik fint. Den kan både holde til leg i haven og sandkassen og til en tur i cykelvognen mens mor løber og Andreas spiser æblebåde.
Den er for stor - heldigvis - for Andreas har nok hjemmestrik han kan passe lige nu. Jeg vil tro den først for alvor kommer i brug til næste forår.
Mønster: Linus af Hanne Falkenberg, farvekombination 6. Jeg har strikket str. 4 år, men forkortet ærmerne med et par centimeter hver. Og alligevel tror jeg de vil være en smule for lange når trøjen rigtig passer om et års tid. Modellen er lidt bred og lidt kort end jeg normalt kan lide det, men denne her er bare så fin. Mønsteret er velgennemtænkt og velskrevet - det er bare at gøre hvad der står!
Garn: 160 gram shetlandsuld.
Pinde: 3 mm.
Hot? Altså strikkeprocessen har været helt igennem HOT (og det er vel det vigtigste??). Linus er sjov at strikke - selvom der er mange retmasker sker der hele tiden noget, så det aldrig bliver kedeligt. Andreas har kigget med på sidelinjen - han har været helt med på, at jeg har været ved at strikke en trøje til ham - og tog den gladeligt på. Han er ellers så småt begyndt at udvikle sin egen mening om hvad han vil have på - han går altid efter den blå trøje selvom jeg står klar til at give ham elefanttrøjen på. Indtil videre får jeg min vilje, men det varer sikkert ikke længe inden jeg skal have ham med på råd til valg af farve, model, mv.

Hvis nogen undrer sig over datoen for indlægget, så blev det skrevet i torsdags, men der opstod lige et problem med uploadningen af billederne. Det har gemalen nu fikset.

8 kommentarer:

Monstermønster sagde ...

Jeg sikler på Linus, etter å ha blitt inspirert her i bloggen. Prøvde kjøpe den idag, men de var utsolgt :(

Fuglemamma sagde ...

Så nydelig den ble, og så raskt ferdig! Så klart gutten skal være med å bestemme, det er sånn det er nå som de blir store;-)

Ulla sagde ...

Den er blevet rigtig fin! Hanne Falkenberg kan noget selv om det er lutter retmasker.

Ak ja de små har deres meget bestemte meninger om tingene. DM har helt bestemte meninger om valg af tøj suuuuuk.

Britt sagde ...

Den er bare SÅ fin! Linus er en fantastisk model, farverne er underskønne og den ser så sej ud på Andreas.
Tja, herhjemme er det sønnen, der glad og gerne går med mit strik mens lillesøster er MEGET selektiv.... en del af det strikkede slides ikke så meget, desværre. Men derfor kan vi godt hygge os med at strikke til dem. Men du har helt ret: de skal tages med på råd vedr model, farve og garn.... og alligevel er der ingen garanti....

Anonym sagde ...

Skøn skøn trøje, endnu bedre farvekombination, men det bedste er nu billederne med "fyld" ;)
Herligt, at han er begyndt at interessere sig for, at der strikkes til ham. Mon ikke det bliver til mange muntre ønsker i fremtiden?

Kh Karen

Strikkeheksen sagde ...

Hvor er den flot og hvor er han fin, den lille mand :-) Farverne er supergode og friske - og så er det jo dejligt, at den kan passe ham til næste år. Jeg synes altid Hanne Falkenbergs opskrifter er gode og lige til at gå til - hun ved, hvad hun gør :-)

strikkedilla sagde ...

Så herlig liten gutt med en flott jakke.

Unknown sagde ...

utiliser ce lien https://www .dolabuy.co déclaration officielle Dolabuy Prada revoir répliques de sacs à main gucci