onsdag den 10. marts 2010

Noro-sjal

Tak for jeres kommentarer til min bolero. Jeg trækker lige vejret og ser om jeg vænner mig til den eller om en gang valkning i maskinen skal prøves.
Da boleroen blev lidt stor og tung til at slæbe med rundt strikkede jeg dette lille sjal ved siden af:Mønster: Simple yet effective shawl (ravelry link) - i virkeligheden det simpleste sjal med fire udtagninger på hver retpind - to omkring midten og én i hver side - krydret med skiftevis retriller og glatstrik.
Garn: 1 nøgle Noro Garden Silk Sock Yarn, S245, indkøbt i vinterferien hos 'Sommerfuglen' - 102 gram for at være nøjagtig, intet tilbage.
Pinde: 4½ mm addi turbo 60 cm.
Hot? Blødt og varmt og de smukke farver er jo det der gør hele forskellen. Fin under foråsjakken som forhåbenlig snart skal tages i brug igen....

Til slut et lille bonusbillede:
Det er sjældent jeg siger nej til at læse en historie når en af ungerne kommer og spørger - og det gør Andreas flere gange om dagen. Men lige denne morgen var der lidt for meget tryk på - så er det jo godt man kan historien udenad og har en opmærksom lytter i sin Bamse :-)

2 kommentarer:

Strikkeheksen sagde ...

Nåh, den stakkels lille fyr, der selv må læse for bamsen - det ser nu iøvrigt ud til at han er meget optaget ;-)

Dejligt sjal, du har fået lavet. De helt enkle mønstre er jo altså dem, der klæder Noro-garnet bedst :-)

Knittingbird sagde ...

Veldig fint lite sjal i vakre og litt uvanlige farger. Og for en søt liten bamseleser du har!