onsdag den 10. marts 2010

Noro-sjal

Tak for jeres kommentarer til min bolero. Jeg trækker lige vejret og ser om jeg vænner mig til den eller om en gang valkning i maskinen skal prøves.
Da boleroen blev lidt stor og tung til at slæbe med rundt strikkede jeg dette lille sjal ved siden af:Mønster: Simple yet effective shawl (ravelry link) - i virkeligheden det simpleste sjal med fire udtagninger på hver retpind - to omkring midten og én i hver side - krydret med skiftevis retriller og glatstrik.
Garn: 1 nøgle Noro Garden Silk Sock Yarn, S245, indkøbt i vinterferien hos 'Sommerfuglen' - 102 gram for at være nøjagtig, intet tilbage.
Pinde: 4½ mm addi turbo 60 cm.
Hot? Blødt og varmt og de smukke farver er jo det der gør hele forskellen. Fin under foråsjakken som forhåbenlig snart skal tages i brug igen....

Til slut et lille bonusbillede:
Det er sjældent jeg siger nej til at læse en historie når en af ungerne kommer og spørger - og det gør Andreas flere gange om dagen. Men lige denne morgen var der lidt for meget tryk på - så er det jo godt man kan historien udenad og har en opmærksom lytter i sin Bamse :-)

4 kommentarer:

Strikkeheksen sagde ...

Nåh, den stakkels lille fyr, der selv må læse for bamsen - det ser nu iøvrigt ud til at han er meget optaget ;-)

Dejligt sjal, du har fået lavet. De helt enkle mønstre er jo altså dem, der klæder Noro-garnet bedst :-)

Fuglemamma sagde ...

Veldig fint lite sjal i vakre og litt uvanlige farger. Og for en søt liten bamseleser du har!

yanmaneee sagde ...

adidas stan smith
jordan shoes
michael kors handbags outlet
michael kors outlet
calvin klein underwear
supreme
yeezy boost
vapormax
yeezys
off white

jasonbob sagde ...

moncler
adidas yeezy
jordan shoes
supreme shirt
yeezy
yeezy boost 350 v2
jordan shoes
balenciaga
longchamp
nike kyrie 5