lørdag den 20. februar 2010

Uge 7 - strikkedelen

Jo da, en lille smule garnindkøb blev det også til. Efter Nationalmuséet proklamerede jeg, at nu skulle jeg altså i Sommerfuglen - og så måtte man selv vælge om man ville med eller ej. Manden forduftede hurtigt (!!!) med Andreas, så Kristine og jeg osede lidt rundt blandt garner og andet godt.

På trods af, at vi har boet 3½ år i København var det mit første besøg her (men det var også først i slutningen af denne periode at strikkedillen, omgang 3, for alvor fik fat i mig igen). Skøøøøn butik - godt for os jyder at de også har en web-version. Sidstnævnte in mente gjorde at indkøbet blev ret beskedent.
To nøgler Noro Silk Garden Sock Yarn i smukke farver.

Det blev også til lidt feriestrik, men mine planer om at deltage i Ravelympics skrinlagde jeg inden legene gik i gang. Det er ikke fordi mit strikkemojo har været væk, men jeg har simpelthen ikke kunne finde et projekt jeg sådan rigtig brændte for at komme i gang med. Derfor er det mest blevet til de små projekter - som sædvanlig er der gang i et par strømper:

Jeg forsøgte mig ellers med spidskompetence af Bente Geil. Fik strikket 10 cm inden jeg trævlede det hele op. Ikke fordi strikkefastheden var hen i vejret eller fordi jeg havde lavet fejl, men simpelthen fordi at jeg kunne mærke at det bare ikke skulle være. Det er en flot model, men helt ærligt er den nok ikke mig. Istedet bruges garnet nu til denne her - og det er vist samme garn som også kan købes med opskriften:Jeg er cirka halvvejs og det skal nok blive godt. Det er i hvert fald en fornøjelse at strikke og supernemt fordi det bare er en stor firkant.
Slutteligt har jeg også gang i et rigtigt langtidsprojekt - 'Lange Skygger' af Anette Danielsen. Første ærme er strikket, men lige nu lígger den stille i strikkekurven. Den skal nok blive strikket, for det er en trøje jeg bare vil eje - jeg skal bare lige have taget mig sammen til at jonglere med seks nøgler på en gang samt en masse garnsnoninger (intarsiastrik).

Dagen i dag har som sædvanligt været brugt på at skovle sne (!), lidt bagning og 6 maskinfulde tøj. I aften er der OL. Jeg ærgede mig til over tidsforskellen til at begynde med, men har fundet ud af at det egentlig er ganske praktisk at det først starter om aftenen. Og så er sådan en omgang sport - langrend og skiskydning som favoritterne - perfekt at strikke til.

1 kommentar:

Fuglemamma sagde ...

Høres ut som om du har hatt en deilig ferie, både med og uten strikk! Den rosa saken blir lekker!