søndag den 7. februar 2010

Herbivore

Hvis man savner et hurtigt, nemt og transportabelt projekt (istedet for sokkerne?) kan jeg anbefale Herbivore. Jeg slå masker op tirsdag eftermiddag og lukkede de sidste masker af i går aftes.Mønster: Herbivore af Stephen West. Ingen ændringer i opskriften, der har et rigtig fin aflukningsdetalje.
Garn: Wollmeise 100% superwash merino (igen). Forbrug = 84 gram. Garnets blødhed gør det rigtig fint til sådan en lille halsklud og så er farven helt fantastisk. Rigtig dyb grøn med et fantastisk farvespil - det er svært at fange med kameraet.
Pinde: 3½ mm addi turbo 60 og 100 cm.
Hot? Faconen på 'kluden' gør at den sidder fint om halsen og den har en fin størrelse til en forårskølig morgen eller bare til en bluse. Herbivore er nem at gøre større hvis man vil, men jeg kan faktisk godt lide at den bare er sådan en lille ting til lige at tage rundt om halsen.
Og så hjælper et lille hurtigt succesfuldt projekt lidt på humøret - i går trævlede jeg nemlig 'Spidskompetence' op - det skulle bare ikke være os to.

2 kommentarer:

Britt sagde ...

Den er superfed! Virkelig skøn farve. Jeg kunne også godt bruge sådan et lille projekt - og den lidt specielle form ser ret interessant ud.
Kh Britt

Strikkeheksen sagde ...

Sej lille sag :-) Farven er helt fantastisk (til de heldige, der kan bruge grønt :-))