lørdag den 20. marts 2010

Zauberball-strømper



På mors forlangende viser sønnike pænt sine nye strømper frem. Strækker benene, står op, sætter dem på vinduet og læner sig nonchanlant tilbage. Og da han kom ind fra middagsluren i barnevognen sagde han glad: 'Mig varme fødder'.
Mønster: 44 masker, samme mønster som sidst. Ca. str. 24-25 - lidt voksetillæg så de kan passe næste vinter med (håber jeg...).
Garn: 33 gram Zauberball Crazy - Under havets overflade.
Pinde: 2½ mm bambus strømpeinde.
Hotte? Yes!
I formiddags rodede jeg så i (en af) garn-bedrolleren - skulle man måske overveje et nyt par strømper på pindene? Om Kristine blev inspireret af Andreas' nye strømper eller det iøjnefaldende gule nøgle der lå i kassen ved jeg ikke, men i hvert fald spurgte hun pænt om jeg ikke ville strikke et par gule strømper til hende. De passede jo også til den nye gule bluse hun havde fået. Efter et besøg hos olderne er de nu godt undervejs. Gul er ikke lige mine farve og passer nok bedre til min rødhårede datter (de gener kommer fra faderens side). Hun har i øvrigt stor tiltro til min evne til at strikke. "Hvis vi nu ingen penge havde til at købe tøj kunne jeg jo bare strikke alt det vi behøver!"
Hmm....

5 kommentarer:

Ulla sagde ...

Fiiiiine strømper. Skønt at børnene har tiltro til dine evner med strikkepindnene.

Ulla sagde ...

Ej øv, jeg har ikke lige styr på min nye mac. Nå men fine strømper. Hehehe hvis du skulle blive arbejdsløs, så ved børnene godt, hvad du skal lave.

Fuglemamma sagde ...

Så koselig med sokkeglede hos ungene!

Monstermønster sagde ...

Hehe, de har stor tiltro til hva vi kan lage. Jeg lurer på hvor lenge det varer?

Strikkeheksen sagde ...

Det er da skønt at blive mødt med sådan en tillid :-)

Fine strømper og en særdeles lydig model - du har da fået billeder fra alle tænkelige vinkler :-)

Gult er nu herligt for øjnene på denne tid og vil jo være fantastisk til det fine røde hår (også selvom de selvfølgelig skal sidde på fødderne ;-))