søndag den 30. september 2007

Weekendsysler

Der har ikke været meget tid til at kigge i de to biblioteksbøger, der handler om strik - hvert ledigt øjeblik har her i weekenden været helliget "Pigen der legede med ilden". Meget, meget, spændende, så jeg har været en anelse fortabt for omverdenen!

Dog ikke mere end at jeg en enkelt gang har fået bladret i "Sødt og blødt" af Lene Holme Samsøe. Der er en del fine modeller til de små, som jeg kunne tænke mig at producere, så jeg overvejer kraftigt om det ikke er en af de bøger der skal have permanent plads på min hylde. "19" nydelige sjaler" af ilona petäjämaa har bestemt også potentiale. Jeg kunne godt tænke mig et sjal eller to mere, men skal lige have nærstuderet bogen lidt mere. Måske ryger den på julegaveønskelisten?

Da manden af erfaring vidste, at jeg ville blive lidt svær at komme i kontakt med når jeg først gik i gang med bogen, fik jeg "forbud" mod at begynde før efter lillepigens sengetid fredag!
Det gav mig til gengæld lige tid til at færdiggøre den noget langsommelige raglantrøje. "Langsommelige" fordi den har været lidt kedelig at strikke og derfor kun er blevet taget frem som automat-strikketøj under bilture, besøg o.lign. på nær lige her til sidst da jeg endelige kunne ane afslutningen.
Trøjen blev påbegyndt, da jeg havde allermest kvalme og ikke kunne overskue anet end den simpleste strik, men selv ret og ret og ret, rundt og rundt og rundt var for meget, så den har ligget noget død i perioder. Men nu er den færdig og passer helt fint modtageren med en anelse voksetillæg i længde + ærmer.
Mønster: Raglantrøje strikket oppefra og ned efter opskrift fra Bendix-garn. Str. 6 år.
Pinde: 2½ og 3 mm rundpind og strømpepinde.
Garn: Opal Petticoat Cotton, farve 1335, 196 gram, lige knapt to nøgler. Det er fint at strikke i, men heller ikke nogen fantastisk oplevelse.
Trøjen kradser ikke, så med lidt mildt "påvirkning" fra min side, skal den forhåbenlig nok blive brugt :-)

Dagen i dag er (udover at læse...) bl.a. gået med at indsamle kilovis af kastanjer. Det må være kastanjeår i år - aldrig har jeg set så mange. Vi vadede rundt i dem!
Vi har lavet eddekoppespind, små edderkopper til at kravle rundt i dem, halskæder og armbånd, larver og firbenede dyr. Det selvstribede garn var et hit hos børnene til spindene.
Bagefter var der boller og saftevand og så blev det lige til et par pinde på babytæppet under snakken.
Nu er madpakkerne til i morgen smurt, og når jeg lige har været ude i verden og set på hvad andre har strikket i weekenden vil jeg nok smutte i seng.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Sødt & blødt kan du roligt anskaffe dig - en topklassiker til de små børn - jeg er meget glad for min!
Godt kæmpet med petticoat blusen. Småtræls at strikke med, men resultatet er dejligt.
:-) Britt

Anonym sagde ...

Lenge siden sist jeg var innom. Jeg ser at du har fått en litt slitsom graviditet - håper at du kan få hvile deg litt mer når barselspermisjonen starter, og at magen ikke er så hard lenger. Nydelige stikkelsbær du har strikket! Når det gjelder den nydelige lilla jakken - jeg skjønner godt at det var fryktelig fortærende, det krymper seg i strikkehjertet... Ha en deilig helg sammen med den kommende storesøster og lillebror i magen! Klem fra Fuglemamma
www.fuglemamma.sprayblogg.no

jasonbob sagde ...

pandora outlet
golden goose superstar
golden goose
supreme new york
balenciaga sneakers
supreme
bape hoodie
jordan 4
golden goose shoes
yeezy