onsdag den 14. maj 2008

Så er der sokker


76 gram sokker strikket i bilen, over kaffen efter morgenmaden, i haven og på gulvet ved siden af Andreas. Et ultimativt 'hovedet-under-armen-strikketøj' som det er absolut nødvendigt at have med en baby i huset, hvor der langt fra altid er rigtig 'strikketid'. Så kan et par omgange på et par sokker tage de værste strikkeabstinenser.
Mønster: 56 masker, boomeranghæl, str. 39.
Garn: Admiral ombré (1879), forbrug 76 gram.
Pinde: 2,5 mm strømpepinde.
Passer perfekt og skal nok blive brugt når vejret bliver køligere igen (om laaaaang tid blev der sagt). Jeg elsker mine hjemmestrikkede strømper og som barslende bliver fødderne rigtig forkælet hele dagen i hjemmestrik.
Billedet snyder - strømperne skulle altså være lige lange :-)

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Lena,

Jeg har set din flotte "tomten" - den er bare sød. Jeg vil strikke en til en dåbsgave (også skal den jo helst være perfekt). Har du taget ind oven på ærmerne, som der står i opskriften? Ser det pænt ud? Har du slået op til den mindste størrelse?

På forhånd tak!
Lone, Silkeborg

Lena sagde ...

Hej Lone. Ja, jeg har taget ind oven på ærmerne og synes det ser fint ud. Jeg havde ikke nogen ekstra midtermaske. Så vidt jeg ved er der kun én størrelse på tomten, således at der er strikkeprøven - garn og pinde - der bestemmer størrelsen. Men opskriften er iøvrigt ret let at ændre på. God fornøjelse.
Lena