onsdag den 18. november 2009

Jaywalker Socks

Mine Jaywalker Socks er færdige.
Mønster: Jaywalker Socks af Grumperina. Jeg har strikket mindste størrelse med 76 masker. Jeg var lige ved at overveje om jeg skulle omregne mønsteret til en ca. 60 masker - jeg slår normalt 56 masker op til strømper til mig selv, men opgav. Med så mange strikkede Jaywalkers som der findes på Ravelry uden kommentarer til maskeantallet må det jo være rigtigt. Og da Ulla påpegede at man jo strikker to korte sider af en trekant for at få grundlinien faldt ti-øren så endelig. (pssst...er det nu jeg skal vedgå at jeg faktisk er matematisk student...). Nå, men egentlig et fint mønster, nemt nok til bilen og som snakke-tøj og alligevel tilpas afvekslende med ind- og udtagninger hveranden omgang. Og så kan jeg ældig godt lide den fasthed det strikkede får.
Garn: Lorna's Laces, shepherd Sock, farve Black Purl. Forbrug = 91 gram, så det er noget af et garnslugende mønster. Men prøv lige at lægge mærke til forskellen i hvordan farverne har fordelt sig - lidt pudsigt.
Pinde: 2,25 knit picks strømpepinde.
Hot? Uhhh, de er bløøøøøøde og passer perfekt. Jeg kunne godt forstille mig der blev en version 2, 3 og 4.
Nå, arbejdet kalder. Det er hjemmearbejdsdag og jeg nyder roen usigeligt.

4 kommentarer:

strikkeforsker sagde ...

Fine strømper, jeg er også vild med mine jaywalker :-)
Farveforskellen skyldes at længden på farvesekvensen kan variere gennem et nøgle og være forskellig i to bundter. Charmen ved håndfarvet garn.

Strikkeheksen sagde ...

Hvor er de skønne, den farve har jeg også kik på :-)
Jeg synes, det er charmerende, når sokkerne bliver forskellige - det er en af fordelene ved at strikke selv :-)

Fuglemamma sagde ...

Kjempefine rågjengere du har strikket:-) Ønsker deg en riktig god første søndag i advent, og en deilig førjulstid. Klem fra Cambridge

jasonbob sagde ...

moncler
adidas yeezy
jordan shoes
supreme shirt
yeezy
yeezy boost 350 v2
jordan shoes
balenciaga
longchamp
nike kyrie 5