onsdag den 29. juli 2009

Ferieproduktion I


Ferien er ikke helt forbi, meeeen jeg har brug for at huske på, at det rent faktisk var godt vejr i den første uge af ferien og at vi havde flere gode strandture. Vi var i sommerhus ved Gjerrild Strand på Norddjursland. Et naturskønt område - for første gang har jeg tænkt, at hvis vi skulle have et sommerhus (hvad vi ikke skal) så skulle det være der eller i et lignende område.
Vi har før holdt ferie på Djursland og området blev valgt igen på grund af sine dejlige børnevenlige strande og masser af udflugtsmuligheder til dage med regn (nå, ja, og så fordi vi var heldige i lodtrækningen om en af arbejdspladsens feriehuse i de eftertragtede ferieuger). I år blev det til en tur i Kattegatcenteret og Skandinavisk Dyrepark - jeg vil aldrig mere kunne hilse på isbjørnen i Kbh. Zoo uden at tænke på de store vidder isbjørnene har i Dyreparken. De fleste andre dage blev tilbragt ved Gjerrild eller Fjellerup Strand - vi fangede krabber og byggede sandslotte. Det var rigtig, rigtig hyggeligt og ugen gik med ekspresfart.


Indmellem blev der strikket lidt - sokkerne øverst på billedet blev færdige en af de første dage (jeg ved ikke hvorfor men jeg kan ikke få billederne placeret som jeg vil og plejer at gøre). De har været læææænge undervejs, men så fik jeg endelig taget mig sammen, 'lært' mønstret udenad og vupti var der et par sokker. Str. 39 og tiltænkt mine egne uldsokke-elskende-fødder. Efter længere tids 'plageri' fra min mor om et par hjemmestrikkede sokker er de istedet blevet lagt i gavekassen. Så er første julegave til mor klaret. Eller første fødselsdagsgave til dagen efter. Hmm. Jeg har strikket til hende et par gange for nogle år siden - endda efter bestilling - og jeg har aldrig set det strikkede blive brugt. Deraf min vægring ved at give hende hjemmestrik. Men et par sokker er da overkommeligt :-)
Mønster: Mock Wave Cable Socks af Ann Budd fra 'Favorite Socks'. Maskeantallet er justeret pga. tykkere garn og jeg har strikket anden hæl.
Garn: 92 gram 6-trådet opal i en lys grå.
Pinde: 3 mm clover strømpepinde.
Hot? Tjaa, jeg synes de er fine. Det fine bølgemønster ses ikke så tydeligt på billedet, men det er vældig fint og meget nemt.

3 kommentarer:

Ulla sagde ...

Djursland er nemlig skønt, vi var der også. Skandinavisk Dyrepark lyder som et sted, vi skal hen.

Jeg kan sagtens forstå modviljen mod at give din mor strømper. Kan du ikke spørge til, hvordan garnet holder i vask ;-)
- Det skulle give en ide om, hun bruger dem.

Anonym sagde ...

Sikke nogle skønne strømper, tror modtageren (hvem det så end er) vil blive meget glad.
Djursland er dejlig og din post minder mig om, hvor længe siden det er jeg sidst har været der.
Kh Karen

britt sagde ...

Djursland og Bornholm topper DK-familieferielisten herhjemme. Virkelig dejligt sted! Jeg har det i øvrigt på samme måde med bjørnene og isbjørnene.
Sokkerne er skønne - dem MÅ hun da blive glad for.
KH,
Britt