mandag den 13. juni 2011

Sokker anno 2011

Manden har plaget længe for et par nye varme sokker - gerne a la disse - og demonstrativt smidt flere par hjemmestrikkede fuldstændig udslidte og umulige-at-stopppe-længere uldsokker ud. Til sidst blev jeg træt af at høre på ham og kan nu til gengæld kan krydse en af årets faste to-do projekter af.
Mønster: Standard sokker. 52 masker, indtagning to gange til 48 masker og en forstærket hæl. Almindelig rib et par omgange til at starte med, derefter 3 ret, 1 vrang. Str. 43/44.
Garn: Dykkede ned i garnkassen og fandt to nøgler mørkeblå Sisu og nogle rester Lornas Lace og Opal. Forbrug ialt 150 gram.
Pinde: 3½ mm.
Hotte? Manden er lykkelig og fuldstændig ligeglad med det noget spraglede udseende. Ved overrækkelsen lovede jeg ham at jeg næste gang nok skulle strikke nogle ensfarvede og måske lidt mere anvendelig sokker, men manden er glad og erklærede at dem kunne han da sagtens finde på at tage på arbejde i. Hmm...ja, lad os nu se. Det er i hvert fald helt sikkert at de vil blive slidt op herhjemme.

3 kommentarer:

Strikkeheksen sagde ...

Først må jeg lige sige: Din Marius er blevet skøn - fine, sarte farver, så du næsten bliver camoufleret på skovturen ;-)

De sokker gør mig i lidt dårligt humør - for jeg har lovet at strikke et par i str. 46 til min yngste søn ;-) Så vent du bare til én og anden vokser til - måske er det klogest helt at lade være med at give ungerne hjemmestrikkede sokker ;-) Men tillykke med at du nu kan krydse af - dejlige er de jo :-)

Anonym sagde ...

hø, ja, hjemmestrikkede sokker til manden hører også på den faste årlige to-do liste. Heldigvis har jeg klaret årets par og kan slappe af. Det kan du jo også nu ;)

strikkeforsker sagde ...

Først: Fantastisk flot Marius

Herhjemme er det to par om året til manden. Årets par nr 1 er igang, 6 trådet opal, det går såååå meget hurtigere.

p.s. Tak for tippet med strømper, jeg har nu gang i to par og fundet min strikkemojo.