søndag den 12. juni 2011

Marius

For mange år siden strikkede jeg en norsk sweater - mit første rigtige flerfarvestrik (tror jeg nok). Trøjen er forlængst røget til genbrug - slidt og for stor og umoderne i sit snit - så sådan en manglede der i skabet.
Nu har jeg fået mig en ny. Det er længe siden jeg blev lun på en Marius-sweater, men de klassiske norske farver var ikke lige mig. Da jeg så Kristines version vidste jeg at nogenlunde de samme farver skulle min have. Og som sagt så gjort - og nu har jeg fået mig en ny norsk sweater der vil være helt perfekt til skovture.
Mønster: 'Marius-genser med rund sal' fra Sandnes Temahæfte nr. 15 'klassikere'. Str. S - størrelserne virker temmelig store i det - men med længder fra str. M. Strikket 8 cm længere end opskriften siger og har lavet drejet rib-kanter istedet for perlestrik.
Garn: 588 gram Smart - lys grå(11 nøgler), råhvid (2 nøgler) og mørk rosa (1 nøgle).
Pinde: 3 og 3,5 mm.
Hot? Bestemt - og sweateren gør sig meget bedre på end en menneskekrop som den ligger på havebordet og ser lidt flad ud. Men altså - + 20 grader da manden tog billeder i går indbød ikke til uldtøj og i dag har jeg været for doven til nye billeder. Ja, ja.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Wauw den er flot!!! Elsker dit farvevalg, den blommefarvede kant giver lige det pift, der skal til.

Kan godt forstå, at du ikke var til at lokke i sådan en sweater i det vejr, der hersker for tiden ;)

Birgitte sagde ...

Hold da op, den er fin! Mon ikke vejret på et tidspunkt arter sig så der bliver mere brug for den? Jeg tror det :)